Hur rakar man sig där nere när magen blir för stor?

9 dec, lördag.

Känns som jag varit gravid i hundra år fast jag bara vetat om det där inne i 3 dagar. Det upptar mina tankar konstant när jag är vaken. Och jag har sjuka funderingar. Som tex: hur lär man ett barn tala två språk?, uppdatera för fan inte Facebook!, hur gör man när man vill raka sig där nere när magen blir för stor?...
Jay vill berätta för alla men vi väntar såklart tills vi varit hos doktorn och tills de kritiska veckorna passerat. Vi har till 90% bestämt oss för att behålla det. Inget högt uttalat men vi pratar som om det är så vi vill ha det. Kallar den baby Bab, pratar lite skämtsamt om kill och tjejnamn osv. Idag när vi var på husvisning så tittade vi in i det andra sovrummet och såg det som ett framtida barnrum...
Har laddat ner en gravidapp på mobilen som säger att jag är i V 6, och beräknat förlossningsdatum är den 11 aug. 3 dagar före min 28:e födelsedag. Läst lite på internet om graviditet och vad som sker i kroppen just nu och vad man bör äta osv.. Ska ska ska sluta röka men det är svårare än vad jag trodde. 3 igår och 1 idag. Det går ju nedåt iallafall..


- uttaget ur mina anteckningar den 9 dec.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0