Nekad doktorshjälp....

Sjukligt förbannad nu! Och nu ska jag dra hela historien om att försöka få en doktor i landet England.

Gick dit vid halv ett tiden - möttes av en "vi har stängt mellan halv ett och halv två" skylt.

Kom tillbaka vid halv fyra redo med mitt pass och om så skulle behövas mitt national insurance number. Fick till svar att för att kunna registrera mig behövdes att jag skulle fylla i ett formulär och bifoga TVÅ bevis på boendeadress, alltså en räkning eller annat brev som skickats till adressen jag bor på med mitt namn på. Jag har inga räkningar eller annat som kommer i mitt namn till den adress jag bor på nu förutom brevet som följde med mitt national insurance kort så jag gick hem och hämtade det och tillbaka igen. Köade ännu en gång och förklarade sedan läget men fick ett avvisande svar. Jag försökte då med att: jag är snart 8 veckor gravid, och skulle vela besöka en doktor, och jag kommer inte få tag på några brev eller räkningar inom den närmsta framtiden....

Fick till svar: sorry love, we don't make the rules. We need two proofs of addresses.

Så vadå tänkte jag, om jag var hemlös och blivit på smällen så skulle jag bli nekad vård eftersom jag inte har en bostad och än mindre ett bevis på papper att jag bor där?! Dumma land!!!

Som tur var kom det en annan kvinna och förklarade att om någon av de jag bodde hos var en patient hos samma doktor och om denne person kunde skriva ett brev och intyga min boendestatus samt en av hennes räkningar så skulle det gå bra. Så förhoppningsvis kan jag boka en tid med en doktor i morgon...

Men ändå! Räkningar anser jag vara något privat och nu är Maria tvingad att ge mig en, inte att det gör henne något men jag tycker det känns lite obekvämt.

Fick ett tips av henne idag ang illamåendet. Blanda ingefära i varmt vatten och drick alternativt ät ingefärskakor... Duger pepparkakor tro? :)


Kommentarer
Postat av: beKcAN

Grrr, jävla england mathafucka...

2011-12-21 @ 20:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0