Allt är fuuullt normaaalt!

Jag har en liten förkärlek för nysningar. Jag älskar att nysa själv men tycker det är otroligt kul och skrattar alltid högt när andra nyser om det är flertalet gånger i följd. Igår
morse tex när jag låg i sängen ( och tog en imaginär cigg efter min vilda natt ) och J var i duschen så nös han säkert 15 gånger! Men hur kan man nysa när man duschar då?! Det har jag aldrig gjort!

Det gravidiga och slutpoängen med det här inlägget är dock att varje gång jag ofrivilligt nyser, när jag inte är beredd, så läcker jag... Konstpause....

Det är som jag tidigare sagt. Att vara gravid och att vara gammal är samma sak! Får väl springa ner på affärn och köpa Tena härnäst.

Men som allt annat under en graviditet som det verkar så är detta fuuuullt normaaaalt, det är bara underlivet som förbereder sig för förlossning och saker och ben och leder som ska utvidgas osv. Finns det något som inte är normalt undrar jag ibland? Det är normalt att blöda, att ha ont, att läcka tydligen, att må illa, att bli svullen, att ha sug efter cigarettaska, att tappa hår, att ha ökad hårväxt, att ha huvudvärk, att ha konstiga drömmar, sömnproblem, att kissa ofta, att ha domningskänslor i armar, händer, fötter, att tandköttet blöder, att grina för ingenting, att vara konstant förkyld, att få svamp i underlivet eller hemorrojder, att inte kunna skita... The list goes on.

Och jag skickar vidare listan till er. Vilka mer "normala" symptom gäller för gravida? Haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0