Bubblande fisar och fonduemätt

Hur känns det rent kroppsligt att vara gravid?

Ja jag som aldrig har varit större än vad jag är nu tycker det är jobbigt med en tung mage i vägen för de simplaste ting såsom att ta på sig stövlarna på jobbet eller att resa sig från liggande i soffan.

Men hur tycker jag att det känns fysiskt liksom? Jo det känns som när du ätit allt på hela fondue-bordet eller tryckt varenda liten smula av en extrastor pizza med dessert efter. När du är så där supermätt så att det känns som magen ska spricka och du öppnar upp gylfen och pöser ner i halvsitt-liggande läge och bara låter den välla ut och den är alldeles hård och fylld... Så känns det att vara gravid i den period jag är i nu.

Om jag ska försöka förklara sparkar så känns det som en blandning av vågor och en bubblande fis. Ni vet en sån där fis som bubblar när den kommer ut där bak. Och utöver det, när bebis ger en karatesparkar så känns det helt enkelt som att någon är fast inuti dig och vill komma ut.

Igår kväll var jag både pizzadessertfondue-mätt OCH hade bubbliga fisar, karatesparkar och vågor samtidigt. Och J undrade vad det var jag stönade i på övervåningen.. Man ba men hallåååå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0