Check-up av baby bab.

Då var rutinkollen i V 25 avklarad då och ett möte med ännu en ny barnmorska. Hon bad om ursäkt för det och förhoppningsvis ska jag få en och samma från och med nu. Det skulle inte göra mig nått om det blev den här. Debbie var jättetrevlig och öppen, glad och pratsam.

Jag lämnade urinprov och alla spår av urinvägsinfektionen är borta. Mitt blodtryck har gått upp från varje besök. Det var 93/60 när jag var i V 11 och var nu uppe i 113/83.

Hon mätte magen eller storleken på livmodern, och tyckte det var en hälsosam storlek på 27cm. Så jag antar att det är bra?
Jag är så himla dåligt insatt vad allt är och betyder inom graviditeten så det är helt sjukt. Jag läser om andra gravida som berättar om mått och använder förkortningar jag inte har en aning om vad de betyder! Jag är glad bara bebis hjärta slår och h*n växer.

Sen kände Debbie på magen och lyssnade på hjärtat. A happy baby! fick jag som svar på klämmandet och lyssnandet av hjärtat. Det var också som jag trodde: baby bab ligger med stjärten upp mot min mage på höger sida mestadelen av tiden. Verkar trivas så. Ihopkurad med rumpan i vädret! :)

Jag frågade om mina mindre blödningar och det är ingen fara så länge det inte är färskt blod, då måste man till sjukhus. Min stenhårda mage är sammandragningar och heller inget att oroa sig för.

Hon tyckte dock jag ska sluta jobba. Hon tyckte inte miljön eller arbetsuppgifterna var något som en gravid i min vecka bör vistas i. Speciellt inte om jag mår psykiskt dåligt över det också. ( vi pratade lite om det också. )

Jag fick ett intyg om att få havandeskapspenning från V 28 om jag vill. Så nu är det upp till mig hur tidigt jag vill sluta. Ju tidigare jag slutar desto tidigare måste jag börja jobba igen efter bebis är född eftersom jag bara får pengar i 40 veckor.

Och slutligen så bokade vi ny tid den 15 maj för blodprov bl.a.

Jo! Jag frågade Debbie när hon kände på bebis om vad hon trodde det var för kön... Och hon trodde det var en tjej. Spännande!


Kommentarer
Postat av: Madde

Åhh vad spännande.. Jag tror oxå att det är en tjej :)

2012-04-25 @ 09:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0