Dagens MAMA!

Vaknade kvart över sju utav baby Bab som verkar ha gått vidare på efterfest efter att under-16-discot stängt. Kände mig utvilad eftersom jag somnade i soffan typ halv tio igår kväll. Det var den fredagskvällen det! Yaaay! ( notis: jag läser om att jag uppmuntras sova med kroppskudde i sängen eller vanlig kudde under rygg, höfter, rumpa whatever för att sova mer bekvämt. Det räcker att jag ser kuddarna i sängen så somnar jag )

Har lovat mig själv att jag ska jobba hela nästa vecka och att försöka vara positiv på jobbet varje dag. Det är trots allt bara ett jobb, man jobbar för att leva inte tvärtom! och jobb ger pengar, och pengar ger oss en barnvagn om kanske 2 veckor. Det är då vi planerat att beställa den. Leveranstiden är bara 2 dagar så. Vi är fortfarande inne på Zoom 3 in 1 som jag visat tidigare och har hittat den på sale för 3000 kr. Lägg till en bilbarnstol till den som matchar och paketpriset blev 4200 kr ungefär så vi satsar nog på det.

Sen beställer vi baby babs möbler och säng när skattepengarna från Norge kommer i Juni. På tal om barnrummet. Överallt jag läser så har folk redan i princip lagt fram blöjor på skötbordet och ALLT är fixat och klart när de är i den vecka jag är i nu. Är jag sen som kommet vänta tills i Juni med rummet eller är det de andra som har hybris? Bebis kommet ju inte förrän om 4 månader!

Det här blev ett allt i allo inlägg och nu ska jag gå till svärmor och svägerska och låta dom känna på magen. Snäll jag är va? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0