Föräldragrupp?

Man hinner tänka mycket efter ett sådant privat och personligt blogginlägg som nedan, skrivet 06.20 tills dagen har ljusnat helt och klockan är åtta.

Och jag har gjort det och har inte kommit fram till något beslut ang jobbet än men något som kanske hjälper mig som person lite mer. Jag kanske ska skriva in mig/oss på en föräldragrupp ändå?

Jag mailade en som kändes bra och fick svar om info och pris osv. Mailet jag fick gjorde mig lite mer entusiastisk då det var så himla vänligt och inbjudande skrivet. Som att de ville ha mig/oss där. Det var ett varmt svar där jag uppmanas att ringa vilken fråga jag än har plus att jag får komma dit och titta på lokalerna om jag vill.

Gruppen är i 5 veckor på torsdagskvällar med start den 24 maj, vilket betyder med största sannolikhet att J inte kan närvara eftersom torsdagar är den dag då vi har mest att göra på jobbet. ( han jobbar som "egen företagare" och får därför inte betalt för att närvara vid sånt här som folk inom den offentliga sektorn får och förlorar därmed 1000 kr varje dag han är sjuk eller ledig ) Det fanns en helgkurs också i Juli där man betar av allt under två dagar som skulle kunna funka om det nu är så att han vill gå över huvud taget.

Det jag känner med det här ) trots era råd om att det kan vara något onödigt ) är att jag kanske träffar någon annan blivande mamma jag kan ventilera och bli vän med? Jag kanske får den där extra lärdomen och pushen att helt släppa förlossningsrädslan? Och dom kanske säger åt mig hur jag ska göra de första sekunderna som nybliven mamma?

Kursen kostar dock 1500 kr och det kanske inte är så mycket pengar men för någon som ska börja gå på mammapenning i sommar som är på typ 1400 kr i veckan så gäller det att vara ekonomisk.

Vi får se, det känns på något sätt som om det här kanske kan hjälpa mig hitta tillbaka till mig själv och den sociala, glada Linnea.

Så här ser schemat ut för veckorna:


Kommentarer
Postat av: Sara den rara

Jag tycker absolut det är värt att träffa andra i samma situation. Det var det BÄSTA med föräldragruppen. Informationen och kunskapen kan man få via nätet och böcker, men gemenskapen med andra är värt allt!

2012-04-12 @ 09:51:27
URL: http://sascha.blogg.se/
Postat av: Sandra Sj

Jag håller med Sara. Gå med, oavsett pris (nästan :)



Jag kan säga av egen erfarenhet att genom hela tiden från dag ett som gravid till nu och förmodligen resten av livet som förälder så är det skönt att få prata och vara med dom i samma sits, med barn i samma ålder.



Jag hade senast i helgen en tanke på varför i h vete jag skaffade två barn. Alla andra har familjer med snälla väluppfostrade barn och mina var som djävulen själva! Dom bråkade, lyssnade inte, Isan slogs osv osv osv.. Sen möter jag en mamma från dagis på Djungelhuset och vi börjar prata och vi kände samma sak och helt plötsligt blev det inte lika jobbigt...



Här i Sverige erbjuds vi ju föräldr grupp och även om jag tyckte att innehållet kanske inte var såå jäkla bra så var möjligheten att träffa fler i samma sits värt MASSOR! Kan även vara så att ni hittar några som blir riktigt nära vänner.



Stor kram på dig!!!



(och vilken jäkla kille du har!!! Skatta dig lycklig Lelle!)

2012-04-12 @ 10:16:26
URL: http://sandrasjunnesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0