Skyddsmekanism?

Har märkt att ofta när jag vaknar på morgonen har jag händerna på magen. Ibland ena ibland båda. Men ofta- ja nästan alltid är dom där, vilken ställning jag än må ligga i.

Och det fick mig att undra lite. Varför gör kvinnor så när dom är gravida? Jag har alltid trott det var för att show-offa lite. Och har tyckt det har varit lite töntigt. Men jag gör ju själv det ibland, ute bland folk! Och helt omedvetet! För jag har då inga större ambitioner att visa upp mig, det syns ändå nu. Jag vet att jag gör det ibland när det spänner i magen, det känns skönare då. Att ha en hand där som liksom dämpar det onda på nått vis.

Är det någon undermedvetet tro? Att vela skydda? Att vara nära?

Eller är det bara något man omedvetet kopierar för att man sett andra gravida göra och så tar man efter när man själv blir gravid? Den mänskliga faktorn att vela passa in, vara som andra?

Förresten kändes det inatt när jag vaknade upp pga fullmånen som sken in genom fönstret, som att magen växt något enormt under natten. Den var mycket större och hårdare än vanligt, men nu på morgonen verkar den ha "sjunkit" ihop lite igen. Knepigt.

V 23-bild på magen kommer senare. Jag kanske ska vara så töntig att jag ritar nått på den. Typ en kyckling eller nått.


Kommentarer
Postat av: Sara Wilson

Du hade förmodligen din första förvärk! Magen som tränar lite, då blev iaf min mage två nummer större och stenhård!

Vad det gäller handen funderade jag också mycket på det, tror du kan ha en poäng i din teori!!

Glad påsk!

2012-04-06 @ 13:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0