Stanna upp och känn efter

Jag önskar jag kunde stanna upp oftare och känna efter hur bra jag/vi har det ändå istället för att ofta bara se det som är mindre bra.

Just idag har jag stannat upp och tänkt och känt så. Jag menar allt är inte bara krämpor och tristess ju. Jag har en fantastisk sambo som ställer upp för mig i vått och torrt. Vi älskar varandra och jag saknar honom de gånger jag är hemma och han är på jobb. Vi bor i ett jättefint hus som vi inreder och renoverar även om det ibland går lite långsamt. Vi har badar inte i pengar men vi har så vi klarar oss och kommer kunna klara oss även när jag slutar jobba. Vi väntar barn tillsammans! En bit av mig och en bit av honom i ett litet liv! Och trots att det har sina komplikationer så är det ju helt fantastiskt att vi har kunnat skapa detta liv av bara kärlek. Våren är här och sommaren stundar, min favorittid på året!

Det enda som saknas är min familj och vänner nära mig, men förhoppningsvis dröjer det bara en månad tills jag får se några av dom och det gör mig också glad och tacksam över att jag har mina trogna vänner kvar där hemma i Sverige trots att jag inte bor där längre.

Det är det vi tar för givet ibland, kärlek, vänner, familj, fast inkomst, boende, som är det som betyder något i slutändan. Att de finns där för dig, att någon älskar dig, att du har tak över huvudet och mat på bordet.

Colin på jobbet sa till mig här om dagen att jag borde le mer på jobbet trots att det är skit, för en dag kommer jag tänka tillbaks på det året då jag var 27 och gravid och tänka vilken fantastiskt tid det var och hur ung jag var. Han berättade också att han ändrade sitt sätt att se på livet över en natt då hans första fru dog efter att de varit gifta i 20 år. Han lever inte varje dag som om det vore den sista ( det skulle för övrigt vara den hemskaste dan i livet ) men han utnyttjar dagen så som han vill. Han jobbar ingen övertid, han äter bara gott, uppskattar och umgås med sina nära, sparar inte pengar för framtiden utan reser för dem istället, köper presenter, unnar sig.. eftersom man aldrig vet när det rycks ifrån en och man kanske står där med sparade pengar för framtiden men ingen att dela den med.

"Life is like a movie. It always has a good ending, and if it doesn't, it wasn't the end. "- Colin M

Han är en klok man Inspector Colin.


Kommentarer
Postat av: Sara den rara

Gud vilken klok man!

2012-04-24 @ 09:28:30
URL: http://sascha.blogg.se/
Postat av: Sandra Sj

Åh såna här inlägg älskar jag. För att det får även mig att säga till mig att se det som är bra och inte det som är mindre bra.



Jag har sååå svårt för bittra människor som klagar, och jag försöker att inte klaga, men har otroligt svårt att stanna upp, njuta av NUET och just det är som ÄR bra.



Tack för att du påminde mig lite mer idag :D



Kram

2012-04-24 @ 09:42:36
URL: http://sandrasjunnesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0