Barnmorskebesök 2

Då har jag varit på koll hos min barnmorska. Hon var jättemysig och varm som person. Kallade mig darling och sweetheart hela tiden ( när man bott här ett tag lär man sig uppskatta det. Hemma skulle det nog klassas som nedvärderande och äckligt )

Mitt blodprov ang om baby bab löper risk för att födas med Downs syndrom kom tillbaka med ett resultat på 1 av 9400. Om man hamnar på skalan mellan 1 och 150 så är det låg risk så man kan säga att jag ligger på mycket låg risk. Vilket självklart känns skönt.

Jag fick reda på att min blodgrupp är A+. ( J är R- ) Mitt blodtryck var normalt. Jag hade inga ovanligheter i kroppen, inga sjukdomar förutom att urinvägsinfektionen som jag tidigare drabbats av fanns fortfarande spår av i mitt urin men utan fara.

Sen fick jag lyssna på baby babs hjärta igen! Har känt en liten orolig känsla de senaste dagarna eller veckan för att jag inte växer eller känner några rörelser. Men nu blev jag lugn. Hjärtat slog högt och tydligt. Och min barnmorska sa också att än är det ganska tidigt att känna sparkar och jag är så tunn så det är bara att vänta ett tag till. Fick sedan lite pekfingervisning ang mitt matintag. Jag måste äta mer! ( så till lunch åt jag glass med färska jordgubbar )

Frågade lite ang värken i nedre delen av magen också och det var ligamenten som håller på att töja sig.

Vi bokade ny tid i V 25 och hon lovade att jag skulle ha min "bump" synlig tills dess :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0