Bristningsgränsen.....

Ok nu ska vi prata allvar här. Nu är det riktig business. Bristningar heter det.

Sånna har vi förmodligen alla någonstans på kroppen redan innan vi blev gravida. Det går ju inte att hejda en tonårig kvinnas vilt kroppsliga växande...

MEN Jag och förmodligen alla andra som varit/är gravida vill inte utöka detta bekymmer ytterligare med att också behöva stoltsera med otyget över hela magen. By bikini for life liksom. ( Nej ni är inte stolta över dom, om det är det nu tänkte försöka med )

Hur gör man då för att stoppa alternativt minska dessa tigerränder? Eller har vissa bara otur och vissa blir välsignade med små barn som inte töjer nått på nånting? För jag tycker då det känns lite som att alla som redan innan var smala, fina och med tränade kroppar dom fick behålla sin gamla kropp efter kläckning medan vi i storleken större och ev fulare, vi är dom som får slita ondast av både viktnedgången efter kläckning samt att behöva införskaffa baddräkt och rama in sina gamla bikinis en gång för alla.

Men erkänn då att så har ni alla tänkt! Varför fick inte hon några "men" hon som är så smal och borde töjas på alla sätt och vis, medan jag som har mer att "ta i" fick ännu mer skit?!


Kommentarer
Postat av: Ida

Ett tips, på TheBodyShop kom det gravida in var och varannan dag för att köpa Cocoa Body Butter i förebyggande syfte, även efter sin första och andra graviditet! Tror inget kan göra att dom helt uteblir men tror det helt klart är värt ett försök :)

2012-02-22 @ 22:30:07
Postat av: Sara den rara

Det sägs att det är hormonellt och jag har en del smala bekanta som ser bra mycket värre ut än mig. Men nu till det sjuka, när du skrev om detta så tänkte jag: Men gud, jag har ju bristningar, men jag tänker faktiskt aldrig någonsin på det.

Ärligt talat så finns det inte i min problemvärld. Udda ändå...

2012-02-23 @ 08:53:38
URL: http://sascha.blogg.se/
Postat av: Sandra Sj

Ja du jag tror som Sara, att det är hormonellt.



Jag hade ju en sån sjuuuuuk kula med både Jenna och Isidor att bristningar ända in på livmodern borde funnits eftersom jag är en jävla pygme i normalt tillstånd, men jag slapp bristningar tack och lov.



Men smörj på utav sjutton ändå med olivolja och sån butter cream så hoppas vi att edt hjälper lite kanske?

2012-02-23 @ 10:24:07
URL: http://[email protected]
Postat av: Åsa

Sen finns det sån havandeskapsolja också från Weleda men som sagt det är hormonerna som styr! PUSS

2012-02-23 @ 18:43:59
URL: http://missosd.blogg.se/
Postat av: Veronica

Jag tror att det är ärftligt! Fick din mamma bristningar? Fick inte hon det tror jag du kan va rätt lugn. Jag hade turen att ärva det från min mor iaf, fast jag var noga och smörjde både med olja och body butter för säkerhets skull! ;) Och jag har ju aldrig varit pinnsmal och har bristningar från puberteten och blev skittjock som gravid! Så dina teorier brister lite... Fast jag brukar tänka precis likadant själv. Haha!

2012-02-27 @ 20:05:20
URL: http://LCHFklubben.se/veveskamp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0