Jag letar ju inte ens!

Efter den plussande Stickan kom in i mitt liv så känns det som om jag ser och läser om barn och graviditet överallt. Jag letar ju inte ens! Men ändå så läser jag numera två för mig helt okända personers bloggar om deras graviditeter, det enda som tycks finnas på blogg.se framsida är bloggar om barn, graviditet eller familjeliv. Det känns som alla dokumentärer handlar om ämnet ( den senaste jag såg som mamma spelade in till mig från TV4 fakta hette "Det första ljuva året" och var väldigt intressant och bra )

Fortsättningsvis så känns det som att alla man känner har barn eller ska ha barn, att inredningssidor har barntema, att folk jag sitter med på flyg är gravida eller flyger med nyfödda, all reklam är för blöjor eller varför inte RESOR!... Med ditt barn...osv osv.

Vart är alla tidigare saker som jag läste om och såg på tv? Backpacker erbjudanden jorden runt i mailen, 2for1 öl på fredagar, 20% rabatt på Topshop. Dåliga serier som man slaviskt följde som typ paradise hotel?

Allt är som bortblåst och ersatt med detta. Jag tror gravidsatelliten ute i rymden har ställt in sig på mig och pepprar mig till max nu med info då det vet att jag är så förskräckligt dålig på allt det här... Jo så är det.


Kommentarer
Postat av: Ca

Jag tror egentligen att allt det där vart runt dig men du har inte sett det än, för nu är det någonting som du har nära dig. Jag ser inte att det är mycket sådant...

Innan jag åkte på min första thai resa så fanns det inte Thai vagnar man åt kina mat inte thai, jag har inte sett en ända dokumentär om det (förutom händelsen med tsunamin såklart) iaf inga jag sett... men när jag kom hem fanns det fyra thai vagnar i stan alla pratade om Thailand jag såg tv program om det inom en månad när jag kom hem..

Tror jag såg allt för att det blev ett kapitel i min livs historia(om man får kalla det så). =)



Nu är du inne på ett otroligt roligt kapitel i din historia å jag e glad att jag får vara med =) puss älskade vän

2012-02-03 @ 17:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0