Min unge ett popsnöre?

Klockan är snart 14 och jag ligger fortfarande i sängen och snörvlar! Dels på grund utav förkylningen och dels av att jag blev emotionell nyss när jag gjorde en playlist till Babey bab på Spotify. Den innehåller för tillfället bara låtar som jag och J har något minne tillsammans med och inget annat. Jag har nog tänkt att göra en förlossningsplaylist senare men musik som jag bara gillar men det kändes helt rätt att ha en lista med låtar där vi båda tänker på varandra när vi hör dom. Detta resulterade i tankar och minnen på vad vi gått igenom, upplevt och skrattat åt och då var tårarna inte långt borta. Kärleksfulla glädjetårar!

Baby bab kan ju höra lite nu om det kommer plötsliga ljud nära magen så om några veckor ska jag börja spela musik för den, för musik är det bästa som finns i hela världen och ett av J:s största intressen så det känns helt aktuellt för oss.

Här är Baby babs musiklista!
( Jag ser att det är väldigt mycket brittpop/indie/rock. Influerad av landet eller vad?! )

1. De fineste eg veit - Hellbillies
2. Good Riddance - Green Day
3. Everything - Buckcherry
4. I caught fire - The Used
5. Mr Brightside - The Killers
6. Swing life away - Rise Against
7. Crazy bitch - Buckcherry
8. Back down south - Kings of Leon
9. Sultans of swing - Dire straights
10. Free fallin - John Mayer
11. Jack Sparrow - Lonely Island.
12. Me vs Maradona vs Elvis - Brand New
13. Thrash unreal - Against me!
14. Stop - Against me!
15. Common people - Pulp
16. If you wanna - The Vaccines
17. Wetsuit - The Vaccines
18. Wreckin bar ( ra ra ra ) - The Vaccines
19. Norgaard - The Vaccines
20. Post break-up sex - The Vaccines
21. Under your thimb - The Vaccines
22. All in white - The Vaccines
23. Wolf pack - The Vaccines
24. All i want is you - Barry Louis Polisar
25. Crash - The Primitives
26. My body - Young the Giant
27. Shake it out - Florence and the machine


Vad tror vi? Blir ett popsnöre av den här ungen va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0