Minus 3 kilo!

Hemma från jobb fortfarande med det här örat. Och hemma från jobb nu har en helt ny innebörd för igår flyttade jag och J ut på riktigt! ( läs lellelii bloggen om varför )

Men det verkar som min chef ska ordna så jag får havandeskapspenning ändå. Han sa det till J igår. Han var inte för att låta gravida kvinnor arbeta på ett slakteri där jag kan få sjukdomar överförda till mig som dödar barnet. Han sa också att han tycker att jag är en bra tjej och att han vet att jag inte stannar hemma från jobb i onödan eller är lat och att jag jobbar bra men som sagt, han tycker det känns fel att ha utsätta en kvinna som bär på ett nytt liv för alla de risker som finns där.

Det gjorde mig glad att höra att han tänker så om mig. Att jag är en hårt arbetande kvinna. Det klingar bra i mina öron. Det känns också väldigt bra om jag slapp komma tillbaka till jobbet, det där stället gör att jag tycker mindre om hela landet England. Det förstör det som jag tycket om med det här landet.

Jag har sökt andra tillfälliga jobb som receptionist, kundbokare osv så jag hoppas på det!

Tills dess idag så ska jag fixa i mitt hus, äta... Ja nudlar kanske och gå ner ännu mer i vikt? Jag vägde ju mig igen på UL och hade gått ner 3 kilo sen jag var i V 12. Alltså minus 3 kilo på tre veckor, så just nu är min graviditetsvikt 66,5 kg i V 15. Tror jag måste köpa mig en våg så jag kan se vad som händer med mig varje vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0