Som ett barn på julafton!

Gårdagens blogginlägg blev ju en hit som det verkade!
Kul med så många läsare och så många kommentarer. Jag blev som ett barn på julafton och uppdaterade bloggen hela dagen för att se om det fanns mer härliga kommentarer att läsa. För härliga är vad jag tyckte dom var! Jag fick praktiska och användbara tips om vad som funkade för er och vad som inte funkade. Jag har fått lite mer insikt över vissa saker som ni så snällt berättade för mig. Fortsätt så, jag gillar det skarpt!

Jag förstår ju självklart att jag måste ha en barnvagn i tillägg till en sele, grejen är att jag har ju hört/läst om vissa mammor som inte kan gå utanför dörren utan ha med sig vagnen. Att det går så långt att man, även fast man inte har med sig barnet tar vagnen ändå! Då känns det som det är något som inte står helt rätt till. Men som ni säger. Det är ju inte bara ett barn man ska ta med sig utan det är ju alla tillbehör som måste med i skötväskan, och som ni säger, är man själv då så blir det snabbt rätt tungt och mycket belastning på ryggen.

På leksaksfronten ändrade jag mig inte så mkt. Barn behöver ju självklart stimulans när de är lite äldre och förstår så de samtidigt kan lära sig men som sagt. Slevar och strumpor är kul när man är så liten så man inte förstår.

Det enda där ni inte har ändrat min uppfattning alls är om amningen. Jag tycker fortfarande det känns lite för perverst och äckligt, men som sagt. Jag kanske ändrar mig när den lilla är ute...

Dagens fråga ( som jag glömde i förra inlägget ): Måste man använda mammakläder? Gjorde ni det? Funkar det liksom inte lika bra med tights typ? Och jag vill ju glida omrking i luftiga klänningar eftersom jag ska vara höggravid under sommaren.



Kommentarer
Postat av: macknow

Om du undviker att gå upp 25 kilo(som jag gjort med 2 av 3 barn) så behöver man inte nödvändigtvis det.. dra ett gummiband mellan byxknappen och knapphålet så går de flesta byxor att använda också (om man inte får en ladugårdsvägg till arsle, som jag fick!!)

2012-02-02 @ 20:31:39
URL: http://macknow.blogg.se/
Postat av: Jane

Jag köpte inte ett enda mamma plagg...

Helt onödigt. Finns så mycke tunikor å bra tröjor som passar lika bra :)

2012-02-02 @ 21:40:59
Postat av: Sara den rara

Tights, linnen och klänningar is the shit!

2012-02-03 @ 07:36:54
URL: http://sascha.blogg.se/
Postat av: Sandra Sj

Dagens mode är fan gjort för gravida, så nej det behöver du inte :)

2012-02-03 @ 07:56:08
URL: http://sandrasjunnesson.blogg.se/
Postat av: Mikaela H

Jag använde aldrig mammakläder och det gick finfint ändå, både som höggravid på vintern och på sommaren! :)

2012-02-03 @ 15:37:55
Postat av: Carro jonsson

SOm sagt, dagens mode är som gjort för att vara gravid, det enda jag behövde köpa var mamma tights när de vanliga började klämma på den "stora" magen :)Men annars tror jag du klarar dig super i "vanliga" kläder!

2012-02-07 @ 19:24:41
Postat av: Lisa

Känns dina vanliga leggings förtrånga så är det bara att klippa lite i linningen så fungerar de utmärkt sen :)

2012-02-07 @ 19:29:36
Postat av: Linda

Lelle, när det gäller det här med amning så vill jag ge dig ett råd.

Känn inte att du MÅSTE amma bara för att barnmorskorna säger så eller för att andra mammor gör det. Jag ville egentligen inte amma, men härdade ut iaf tills Milton var en månad gammal.



Den månaden var inte alls rolig. Jag hade knappt något mjölk så Milton blev aldrig mätt på mig, han skrek typ jämt. Sen så en dag bestämde jag mig för att ge han ersättning.. han blev som en helt annan unge! Och jag en helt annan mamma för den delen också.



Man behöver inte amma om man inte vill! Milton är en helt normal unge idag, utan att ha växt upp med bröstmjölk :)

2012-02-07 @ 19:56:43
URL: http://jagochmina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0