Barnmorskan Lucy

Besöket hos doktorn var bara ett rutinbesök för att jag ska få träffa han som fortsättningsvis ska vara min husdoktor. Dr Delaney heter han och var en trevlig man! Jag frågade vad han tyckte om min jobbsituation och han sa att det inte är någon större fara. Jag kan endast smittas om jag sväljer något som är infekterat. Så så länge jag orkar så är det helt ok att jobba enligt honom. Jag ska köpa munskydd dock för de sjuka djuren som kommer.

Jag blev lite lugnare av att höra det, han måste ju veta eller hur?! Han är ju doktor!! Jag vill jobba dessutom. Skulle bli så otroligt uttråkad om jag slutade jobba redan!!

Jo det är ju fredagen den 13... Och oturligt nog var varken barnmorskan där och hon var fullbokad... Så hon ska ringa mig nästa vecka så bokar vi in tid för ultraljud nummer 1 då, och förhoppningsvis blir det nästa vecka eller så blir det veckan efter, innan jag åker till Sverige. Min barnmorska heter Lucy, och jag hoppas hon är bra och förstående då det är en massa ord jag inte förstår. Fick ett tjockt häfte jag ska fylla i och alltid ha med mig på varje besök och hälften av vad som står där i förstår jag inte!

Sen skypade jag med mamma och Tobbe i 1,5 timme och pratade om graviditeten och annat och då blev jag också lugnare. Som mamma säger: det är ingen sjukdom att vara gravid!
Och det är så jag vill att det ska vara. Inte hålla på och daltas med och vara en sån som inte bär sina tunga Ica kassar hem för att " man ska inte lyfta tungt". Jag står upp 10 timmar om dagen och säger min kropp att det går bra, varför sluta? Det är väl sin egen kropp man ska lyssna på, inte andras erfarenheter ( eftersom vi alla är olika och har olika graviditeter )eller forum på nätet...

( säger inte att jag inte uppskattar allt ni berättar för mig mina mamma-vänner! Fortsätt med det! )


Kommentarer
Postat av: mami

Ja men så är det,min mamma sa till mej med..ingen sjukdom o va dräktig..

Lyssna på din kropp

ska köpa munskydd när du kommer hem....så ere

puss mitt hjärta.

2012-01-13 @ 14:20:11
Postat av: Papi

hoppas du får komma till den där dryga barnmorsan nu nån gång bara :-)

o det e baaara 2 veckor till du kommer hem o då ska ja gissa :-)

2012-01-13 @ 14:28:45
Postat av: Karin

En vän i stallet, Emma, hennes bebbe beräknas komma om fem veckor och hon rider fortfarande tre, fyra hästar om dagen. Och då snackar vi inte lull lullridning utan Sverigeelit-ridning. Hon är inte sjuk kan man säga!

Den bebben kommer nog inte vara åksjuk (när sånt nu infaller) med tanke på hur mycket det hoppar o studsar där inne i magen varje dag.

2012-01-13 @ 17:39:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0