Jobba - inte jobba.. ?

Första dan på jobbet idag efter julledigt. Och helt plötsligt visste alla att jag var gravid. Knepigt det där när folk vet fast jag inte vet att dom vet....

Men det kom fram när jag inte dök upp på jobbet i fredags. ALLA inspektörerna har dock varit på mig idag om att jag inte borde jobba i ett slakteri. Det är inte bra för barnet för det finns mycket i luften och i sjuka kor som kan överföras till barnet. Måste ta mig en rejäl funderare känner jag...
Men borde först och främst tala med min doktor om det. Men om inspektörerna säger samma sak så borde jag sluta omgående...

Har inte jobbat på tre veckor men efter att ha jobbat i slakteri i 9 månader nu så kommer kroppen ihåg och stålsätter sig på en gång. Men idag tog det på krafterna trots att vi bara gjorde 310 stycken. Jag blev väldigt trött redan efter lunch. En stor skillnad från innan juluppehållet i trötthet och energi i graviditeten. Så trots att inget syns utanpå så händer det mycket inuti...


Kommentarer
Postat av: Åsa

Tror dom har rätt i det dom säger, att du ska vara lite försiktig och kanske inte jobba på ett sånt tungt jobb! Du måste lyssna på din kropp och blir den trött redan efter lunch så tror jag att det är för att du inte får i dig så mycket näring som du fick innan! Tänk på att bebisen tar det den behöver nu så det blir lite kvar för mamsen! ;) Puss

2012-01-09 @ 20:19:07
URL: http://missosd.blogg.se/
Postat av: Sara den rara

Jag håller med. Har de inget administrationsarbete som du kan göra?

2012-01-10 @ 12:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0