Min första fest!

Då har jag varit på min första fest sen jag blev gravid.
Helén fyllde 30 år och det var skiva i Frösö Sportstuga med allt som hör till! Sånger, tal, god mat, dans och såklart: Sprit.

Den som säger att man kan ha kul utan alkohol ljuger lite. Självklart kan jag ha kul med mina vänner utan att vara berusad MEN går man på 30 års kalas då jävlar dricker man för allt blir så mycket roligare. Nu var jag alltså den enda som hade vatten i mitt vinglas och det började ju jättebra när vi alla var på samma nivå. Allt eftersom kvällen gick så höjdes ju volymen på stereon, volymen på sångerna och volymen på rösterna. Det finurliga med alkohol är ju att ju mer man dricker desto mer hör man trots ökad ljudnivå. Detta gäller inte på nyktra människor. Där är det tvärt om och i slutet av kvällen hörde jag endast ett brus. Sen skulle jag ta farväl och åka hem där vid halv ett tiden när the mum to be var trött, då ska det ju såklart kramas och pussas och pratas som man endast gör när man är full så avskedet tog typ 20 minuter. Det tycker jag dock är ganska gulligt, men ni får sluta pussa mig på munnen med era rödvinsmunnar! Det stinker! I morse när jag vaknade hade jag huvudvärk. Men det är väl det man har efter ett 30-års kalas eller hur?

Jag säger inte att jag inte hade roligt, för det var ett väldigt trevligt kalas, men som sagt. Utan vin i glas sjunker underhållningsfaktorn drastiskt efter att de andra har druckit sitt tionde glas. Och det enda som händer med mig är att efter mitt 10 glas vatten får jag gå och kissa oftare.

Slutsats: Det är fortfarande sjukt tråkigt att vara gravid och jag kommer inte närvara vid random fester om det inte är någon som fyller år eller andra stora tillställlingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0