Ett barnrum utan eksem tack!

Eftersom vi dekorerar vårat nya hus så har det självklart dykt upp tankar på hur barnrummet ska se ut. Varken jag eller J är några större förespråkare för Disneyteman eller tapeter med könbestämmande barnmotiv på ( rosa prinsessor, blå bilar ). Det är alldeles för plottrigt för min smak och jag känner redan hur eksemen kommer krypandes.

Det är har vi kommit fram till hittills. Vi vill ha färg på väggarna. Vi tror att färger är bra för barn och i dess utveckling. Den färg vi gillar mest hitills är matt pastell turkos. Som den här.

 

För att sedan göra det lite mer intressant för barnet i dess upptäckt på nya saker så vill vi ju dekorera med något. Något som ännu en gång inte ska vara typ en Nalle Puh-border på väggen. Där har vi hittat en del jättefina wallstickers från danska Ferm Livings som vi är väldigt förtjusta i. De är lätta att sätta dit och lätta att ta bort om man vill byta till något mer "avancerat" ju äldre barnet blir.

 

 

 

Mina favoriter är fåglarna och djuren på hög som också är en mätsticka. J:s favoriter är mätstickan och svamparna. Men det är något himla sött över blåvalen också....

 

 


Kommentarer
Postat av: Åsa

Oh jag gillar bläckfisken! Håller med, det ska vara enkelt och stilrent! Försökte kommentera på inlägget med graviditets kalendern men det gick fasen inte, såg att det va Anne Geddes... ÄLSKAR hennes bilder, kommer du ihåg alla barn bilder jag hade på väggarna på Vickervägen innan Malva kom? När det låg tjocka barn i salladsblad och grejer. Det va hon som hade tagit dom med! <3

2012-01-15 @ 18:35:40
URL: http://missosd.blogg.se/
Postat av: saraaaa

Skitsnygg färg ju! den med kaninen, klockrent! ;) eller nån av de andra söta figurerna är ju också fina haha, kan inte välja nån favorit..

2012-01-16 @ 05:34:13
Postat av: beKcAN

Jag gillar dom rosa fåglarna.. ;=) Jag längtar tills du kommer hem hjärtegull<3

2012-01-16 @ 08:51:12
Postat av: mami

Fåglar?

Ere inte fjärilar??? insekter??

:)

snygga alla tysch je iallefall

2012-01-16 @ 10:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0