Jag menar HUR kan ni INTE bli avundsjuka på mig....

Hej och välkommen till det fantastiska miraklet av att vara gravid! Jag menar HUR kan ni INTE bli avundsjuka på mig som får förmånen att leva efter dessa principer och normer...

Du får från ena dagen till den andra ändra det sociala kvälls och helg liv du har haft de senaste 10 åren. Du hinner inte ens säga hej då. Vilket betyder inga fler goda kalla öl på en after work, inga mer goda glas vin medan du lagar lördagsmiddagen och inga mer galet roliga kväller under spritens härliga armar. Du förlorar också det där otroligt perfekta och goda tillfället att ta en cigg efter du har ätit dig proppmätt. Eller den där goda på morgonen, eller på lunchrasten.
Är du en bokmal som jag, så går du inte lottlös. Dock så får du lägga dina spännande krimromaner åt sidan och istället gå igenom högvis med faktalitteratur om vad som numera är förbjudet och sedan en hel bibel till om vad du inte får göra eller äta. Äta förresten, det gör du inte speciellt mycket vilket fall som helst då du inte har någon aptit eftersom du varje dag sköljs över av illamåendekänslor. På köpet blir du dessutom kräsen när det gäller mat. Du tycker exempelvis inte att ost är något alls man borde äta. En köttbit ser ungefär lika aptitlig ut som hundskit och luktar därefter. Rökt salami dock känns ju jättegott.... men just ja det borde du inte äta om inte du har frusit ner den i 3 dygn innan du äter....
Det finns ju dock saker som verkligen faller en på andan i matväg dock. Äpplen, sötlakrits, mintglass, coca-cola och popcorn. Ät detta istället tills du spyr så kanske du får mask på köpet också. Cola förresten. Det bör du inte dricka, det innehåller ju kaffein, men å andra sidan innehåller det också en syra som dämpar illamåendet så du spelar rysk roulette med LIVET HÄR!

Har du långtt fint hår innan så kan du lika gärna klippa av det nu. Det är en enda stor rishög där tovorna växer som ogräs och måste också klippas därefter. Ta bara en vanlig hushållssax och klipp av valfri knut, de går ändå inte att borsta ur, hur mycket balsam, suveräna borstar och balsamspray du använder.

Din munhygien blir lite trixigare om kvällar och mornar eftersom du inte ser var du borstar för ditt blödande tandkött. Den molande tandvärken du har under dagtid adderar bara till den underbara känslan av att du väntar barn.

Hittat en ny snygg outfit att ha på dig på nästa fes... ehrm hemmakväll? Köp den inte, du kan ju ändå inte ha den om ett par veckor. Du kommer ju mot din vilja och trots att du inte äter ändå att öka i vikt. Men inte så pass att folk ser att du är gravid och tycker det är fint, nej mer så att folk tittar en gång extra och undrar om du ätit för många munkar eller inte. Du går omkring och är svullen på tom mage. Det är nog därför du rapar och fiser så mycket också förresten.

Men du måste väl ha andra intressen kanske du tänker? Ja såklart! Resa är ju en av mina favoritsysslor! Men app app app app. Stopp ett tag här. Det kan du ju inte göra, du är ju gravid nu! Då kan man inte flyga! Nej sitt hemma på ditt alltmer växande bakdel och se till att inte göra ett skit så kanske du har en chans att lyckas föda fram ett friskt barn. Lyft inte den där tillbringaren med saft från bordet till glaset, då tunga lyft kan skada... ja vad nu det är det skadar, då mitt barn bor tryggt och säkert i min mage medan jag lyfter min saftkanna med mina armar. Jag vet inte hur andra gravida gör?

Och sist men inte minst så är det på tiden att du börjar gå till det där gymmet som du inte har gjort på hundra år, för nu ska din kropp tränas! Träna träna träna, men inget resultat kommer att synas då du endast kommer att ÖKA i vikt de närmsta 9 månaderna. Jag menar. hows that for a confidenceboost?! Känslor ja, icke att förglömma dina känslor! Dom har du ingen aning om, du vet inte var de håller hus eller vad de försöker förmedla. Du är lycklig ena sekunden och gråtmild den nästa. Du har panik och ångest nästa minut och vill tillbaka till att vara 18 och utan problem den nästa.

Så medan jag knaprar vidare på mina miljoner olika vitaminer och piller som du faktiskt KAN äta så kan ju ni ösa beröm och uttrycka era varmasta avundsjuka hälsningar till mig.

Vem sa att vara gravid är mysigt? Måste vara en av de största lögnerna jag hört sedan religionen.
Ha en fortsatt trevlig och eventuell bakfull söndag!



OBS. Graviditeter kan variera från person till person. OBS.

Kommentarer
Postat av: Papi

asg jag kan höra ironin i din röst knäppskaft

2012-01-15 @ 17:45:48
Postat av: Karin

Heja sur-Lelle! ;)

2012-01-15 @ 17:51:29
Postat av: Åsa

MEN GLLLLLLAD! haha, Humöret verkar ha kommit iaf! haha Lelle du är bara i vecka 11, du har några veckor kvar och jag lovar att du kommer ändra uppfattning! Älskade vän! <3

2012-01-15 @ 18:28:47
URL: http://missosd.blogg.se/
Postat av: Åsa

BTW jag är jävligt avundsjuk på dig! <3 kom hem så ska jag pyssla om dig!

2012-01-15 @ 18:29:31
URL: http://missosd.blogg.se/
Postat av: Sara den rara

Haha, jag vill minnas att jag kände bra precis exakt sådär, kan hända att jag till och med skrev en rad om det! Det går över, du får se det så ;)

2012-01-15 @ 21:26:32
Postat av: Ida Bäckebjörk

Haha! Jag känner igen mig delvis! Finns många dom påstår att man blir äcklad av sådant man inte får äta/dricka! Det håller jag INTE med om! För det jag helst av allt skulle vilja ha nu är nämligen en stor fet vit smörgås med 1 kg brieost samt salami, en flaska rödvin, en dosa ettan portion OCH en iskall hoff! Ge mig NUUU!! Mår dock inte illa överhuvudtaget vilket är skönt, det negativa med det är väl att jag går upp i vikt ännu snabbare eftersom jag inte spyr upp några av de ca 4000 kcal som jag äter per dag!! ;)

2012-01-22 @ 13:05:41
Postat av: macknow

HAHAHA!! Åh gud så jag känner igen mej.. Nu senast med Ebba (den tredje och SISTA!!) så hatade jag att vara gravid, varenda jävla minut av dessa 3 månader var vidriga, det värsta jag vart med om!

Men när hon kom ut (efter 9 helvetiska) månader, så älskar jag varenda minut (dock kanske inte de vakna nätterna, men resten!!)

Kämpa på! :)

2012-01-22 @ 21:12:21
URL: http://macknow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0