Baby shower surprise... literally.

Jag trotsade mitt bäcken och vankade i lätt duggregn till Tesco och handlade lite. Det var jag, mammor med barn i barnvagn och äldre personer. Alltså sånna som varit vaken länge redan och som inte jobbar.
 
Jag lyxade till det och handlade grejer för att göra en helsvensk frukost till mig själv som en klapp på axeln över att jag lyckades med konsten att använda apostlahästarna som sticker fram där under magen någonstans. Jag köpte Activia yoghurt ( den enda yoghurten här borta som kommer i 1-liters förpackning, alla andra är portionsbyttor ) musli med sommarbär och honung, nybakta mini-baguetter, en HYVELBAR ost som INTE var cheddar ( Wihooo! ) och grönsaker att toppa mina smarriga mackor med. Väl tillbaka så dukade jag upp en himmelsk frukost med ett stort iskallt glas Oboy till och sket fullständigt i att min mage är för stor för att jag ska kunna luta mig över bordet, utan bara lät smulorna falla fritt i soffan och på golvet....
 
 
Dagens roligaste: När jag öppnade dörren till baksidan för att ställa ut våra garden waste bags för hämtning idag så möttes jag av den här synen.
 
 
Grannarna två hus bort hade en babyshower i lördags eller söndags och det här måste vara en ballong som slitit sig och sedan fastnat UNDER en plastlåda i vår trädgård, HUR nu det kan ha gått till. Jag skulle gärna ha en baby shower ( det har man här ) men jag vill ju ha mina bästa vänner här då och det går inte. Tårta är ändå inte gott och jag köper ju egna presenter till da kid ;)
 
Jag lät ballongen sväva kvar där utanför iallafall. Det var ju ändå ganska festligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0