Barnrummet - det mest påkostade rummet i huset.

Världens bästa internetshoppare har ni här!

Jag handlar ALLT på internet. Allt från skor till en parkbänk eller take-away mat. Och här i England är det ännu smidigare för 95% av allt man beställer har fri frakt och de kommer och levererar det till din dörr! Så det enda jag behöver göra är att lyfta på bakdelen från soffan och öppna dörren så har jag mina nya grejer i hemmet!
 
I väntan på att se om denna blödning ska leda till en tripp till förlossningen eller inte så har jag klickat hem tre nya saker till baby babs rum, När det kommer till inredning är jag nitisk. Det måste vara spot-on precis så som jag vill ha det, annars får det vara. Så hittar jag något som jag anser är en-måste-pryl så spelar priset i slutändan mindre roll. Har jag inte råd, så tar jag mig antingen råd eller så sparar jag en extra vecka och köper det ändå. Så ja, man kan lugnt säga att vår bebis rum kommer vara det rum som kommer vara mest påkostat om man inte räknar med köket vi köpte.
 
Men inget är väl good enough för ens barn, right?
 
Dagens shopping resulterade i en  svart golvlampa som ska stå i ena hörnet i bebis rum över min contemporary gungstol, en rosa big-sized klocka som matchar fåglarna på väggdekoren som ska placeras på en hylla och två tunna filtar till Moseskorgen ( som btw ska leveras idag! )
 
Nästa veckas hemklick blir gungstolen och två tuffa vita/valnötsfärgade vägghyllor som jag hittat. Efter det återstår bara gardiner och ett par gosedjur och två tavlor, sen är rummet klart att användas. ( Jag vill gääärna ha den där Alfabetstavlan från IKEA där även våra 3 extra svenska bokstäver är med, men det är helt omöjligt då bokstäverna på den är röda och det skär sig big time och jag kommer få eksem )
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mami

Hur ser den ut då?? IKEA grejjen??
Å Ä Ö KAN JA TRO va.....
:) klickarn :)

2012-07-05 @ 18:01:17
Postat av: Linnea

Ja det är bara en tavla med alla alfabetets bokstäver i svart men Å Ä och Ö är i rött. Och det går inte. För jag har ju turkost, vitt, rosa och svart i rummet så rött blir BIG NO NO, även fast det bara är tre bokstäver haha. Eksemvarning du vet mami... :P

2012-07-05 @ 19:45:19
URL: http://babybabuk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0