Besöka sjukhuset i eftermiddag?

Då har jag för första gången ringt till förlossningen och pratat med en barnmorska istället för att fråga Mr Google ( ok jag erkänner, jag googlade först men ringde ändå )
 
Jag hade nämligen en blödning i morse ( är i V 35+2 ) och jag tyckte den var ganska så rejäl ( typ färgade hela toan ) och även efter att jag torkat mig så har det kommit lite till. Blodet var inte klarrött och jag har inte ont och bebis rör på sig så jag tror inte det är någon fara, men min BM sa åt mig att ringa om vad som helst hände nu när det är så sent in i graviditeten så det var vad jag gjorde. Jag tror inte det var slemproppen heller för det var inte slemmigt ( BM frågade även om det i telefon )
 
Förlossningen sade att jag fick välja om jag ville komma in nu och göra en koll eller om jag ville vänta och se om det slutade blöda ( med tanke på att inte blodet var färskt så var även de ganska lugna )
Återkommer dock blödningen eller att det kommer bara lite mer i trosan eller när jag torkar mig efter jag kissat så ska jag ringa upp igen och komma in på koll oavsett vilken färg det var sade hon.
 
Så jag tar och äter frulle/lunch och ser vad som händer.
 
Men lugn som en filbunke är jag och funderar mest på vart mina nycklar är utifall jag skulle behöva åka in. De försvann nämligen igår så jag är ett housebound preggo för tilfället..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0