dagens gravid-i-landsproblem

Dagens gravid-i-landsproblem:
 
Min rygg är kall!
Varför?
 
Mina tröjor passar helt utmärkt över magen trots att det är den som växer medan tröjorna inte alls passar över ryggen längre. Jag får dra och dra och dra för att få någon som helst värme på min baksida. Borde det inte vara tvärtom? Flascha huden där framme istället för där bak?
 
Otroligt störigt är det iallafall.
 
I övrigt kan jag berätta att med 4 veckor kvar till BF så kommer fortfarande den här bruden in i ett hörnskåp. Det krävs lite böjande av både armar, ben, nacka och rygg och syretillförlsen stryps en smula men är man mannen i huset och måste skruva så är det bara att ta tjuren vid hornen. Att man får en del sammandragningar på köpet är ett annat pris man också får betala.
 
I morgon ska jag eventuellt sätta upp en skåpdörr, trots att jag inte når från golvet utan måste hoppa upp på diskbänken och stå på knä där samtidigt som jag håller i skåpdörren och skruvar. Kan bli nått det, för mig och maggen.
 
( Medan jag har fått släppa fram min manliga sida lite så har J förberett dagens middag. Att göra egen wienerschnitzel. Vi köpte fläskkött som vi bankat så fint, istället för vanligt tråkigt ströbröd så köpte vi en färsk fransk baguette som vi först rostade i ugnen och sen stoppade i mixern för att få eget ströbröd. Detta ska ätas tillsammans med stekt potatis från gårdagens kokade potatis- den stekta potatisen är den absolut bästa! och en sallad. Det får bli veckans nyttigaste då jag ätit take-away pizza två dagar och chips till middag en dag. Vilket är helt okej eftersom jag redan är tjock och bara har gått upp 2 kg )

Kommentarer
Postat av: Lisa B

Köp långa linnen! En helt klart bra investering både under och första tiden efter graviditeten! :-)

Svar: Jag har ett sånt linne som är långt och jag älskar det! Tyvärr är det vitt och numera är det svårt att inte spilla om man säger så... haha.
Linnea Lindberg

2012-07-09 @ 07:03:59
Postat av: Lisa

Kan du inte ha det under dina andra tröjor då? ;-)

Svar: HAHA Lisa jag har inte ens tänkt på det! Gravidhjärnan vet du! Im right on it!! haha
Linnea Lindberg

2012-07-09 @ 16:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0