En mysig mum and dad-to be dag.

Idag har vi haft en mysig förberedande-av-bebis-ankomst dag. Vi har tvättat handdukar och filtar till bebis, vi har tillsammans vikt ner de rentvättadde kläderna i byrån och vi har valt ut vad som ska bli baby babs första outfit här i livet. Vi kunde inte motstå att handla en liten byxa och tröja när vi var och veckohandlade, trots att vi har massor av kläder. Dock känns det inte som vi har byxor... är det något nyfödda använder utanpå bodyn liksom eller låter man dom bara mysa på i en body?
 
Köpte iallafall två små söta bomullsbrallor för resan hem från sjukhuset.
 
Sen har vi även satt upp mitt TKmaxx fynd och den smala Ikeahyllan i baby babs rum så nu är rummet i princip klart. Jag väntar bara på gardinerna och på gungstolen. Sen vill jag ha något ovanpå byrån för att piffa till rummet lite men jag vet inte vad! Förslag?
 
Här är dagens barnrums-göra i bilder.
 
 
- Barnvagnen och moseskorgen skall givetvis inte stå där inne, så rummet blir mycket mer luftigt och större när de är borta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0