Fredagssurprise!

Glömde göra den obligatoriska statusuppdateringen och magbilden igår när det var torsdag.
 
Men vi kör en fredagssurprise istället!
 
Magen/Kroppen: Känns som det tyngsta bowlingklotet på bowlinghallen och är lika stenhård också, Känns som att bristiningar skulle kunna tränga fram nu så tajt som mitt skinn är. Naveln har fortfarande några millimeter kvar innan den är helt utjämnad med resten av magen. Bäckenet ömmar mest varje dag, vissa dagar mer, vissa dagar mindre. Jag gnäller inte så mycket över det längre utan bara accepterar att det är så helt enkelt. Ryggen känns absolut inte lika stark som innan jag blev gravid och det känns att den får slita en del för att orka bära upp min stora framdel.
 
Mamman: Börjar mer och mer och mer att gå ifrån den rädda, ångestfyllda gravida kvinnan och förvandlas till en som spänt och med stor nyfikenhet längtar efter den lilla som gömmer sig inne i hennes mage. Förlossningen skrämmer mig inte alls just för tillfället utan jag ser framemot att få mitt liv berikad med den erfarenhet som att föda ett barn är/kommer bli, Jag gillar den nya Linnea, hon som ska bli mamma om 25 dagar, mer eller mindre. Det känns som att hon är mer samlad, förberedd och redo för vad som komma skall.
 
Bebis: Känns som att bebis ligger på samma ställe hela tiden nu och att det bara är när bebis sparkar med ben eller armar som det känns på sidorna av magen. Baby bab rör sig mycket ( dock inte så mkt idag när jag har rört på mig hela dagen, precis så var det när jag jobbade också. Rörde sig inte mkt när jag rörde mig mycket ) och rör sig allra mest på morgonen då man kan se magen tydligt bölja fram eller höja sig rejält på ena eller andra sidan när bebis rör på sig.
 

 
- "Bebis är nu lika stor som en vattenmelon..."
V 37 ( 36+3 )
 

Kommentarer
Postat av: mami

Men större mage hahahaha
Sprickfärdig....
hej o hååå

2012-07-13 @ 20:11:29
Postat av: Anonym

Känns som eller ser ut som kanske man ska säga att den har sjunkit ( kändes felstavat) skit samma! Puss

Svar: Tyckte nog också kanske att magen sjunkit lite när jag tog bilderna idag faktiskt, du anonyma. Hoppas hoppas på det!
Linnea Lindberg

2012-07-13 @ 20:44:34
Postat av: mami

Aaaaa den har sjunkit betydligt så nu är de inte mkt kvar ......wiooooooo

2012-07-14 @ 09:09:57
Postat av: kickan

Den har sjunkit :)

2012-07-14 @ 09:58:56
Postat av: Madde l

Varför kom inte mitt namn med !?Det är bag som är den anonyma Puss melker

2012-07-14 @ 23:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0