Gravid på resande fot?

Det har faktiskt funnits en tidigare gång som jag har kissat på en sticka i min nuvarande sambos sällskap. Detta var under vår backpacker-resa i Asien i början på 2011. Tillfället i fråga var i Bangkok där jag fick plötsliga magsmärtor på hotellrummet en kväll som gjorde att jag inte ens kunde stå upp, utan låg på golvet och vred mig i smärta. TIll slut ringde jag mamma, som ringde svenska sjukvårdsupplysningen, som sa till mamma att säga till mig att antingen åka in till sjukhuset i Bangkok eller att köpa ett graviditetstest. Det senare alternativet lockade mer så Jay sprang då ner till närmsta pharmacy på Khoasan road, där apotekar-kvinnar bakom disken frågade om han varit olydig när han berättade vad för slags vara han var ute efter...
 
När han väl kom tillbaka så var det största problemet hur jag skulle kunna kissa ( Har jag verkligen haft ett sådant problem som att INTE kunna kissa?! ) Det tog 2,5 timme efter att Jay köpt testet och jag baljat i mig cola och vatten, tills jag kunde klämma ur nog med urin på stickan och sen var det bara att nervöst vänta. ( Och hoppas på ett negativt besked, nä jag ville inte alls vänta barn där i svettiga, festliga, fantasiska Thailand där vi levde livet. )
 
2 minuter senare så kunde vi pusta ut. Ingen bebis grodde i magen på mig. Sen sov jag bort smärtan och vet egentligen inte riktigt än idag vad det var. ( Gissar på förstoppningsproblem. Ni som varit i Asien vet att göra nummer två kan ta ett par veckor när man levt där ett tag )
 
 
- Efter det positiva negativa beskedet. ( Kommer jag bli så där smal igen? )
 
Det här var i mitten på Mars, och 8 månader senare var det dags igen fast med ett helt annat resultat och ett helt annat beslut togs, som ni vet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0