Klämma i mig efter jag klämt ur mig

Jag har börjat tänka lite bortom graviditeten. För den kommer ju faktiskt till ett slut trots att det känns som en evighet tills dess. Och det är inte alls något om bebisar, blöjor, vaknätter eller nått sånt. Nä det är vad det första jag vill äta efter bebis är utklämd.
 
Får man dricka alkohol på sjukhus? Det är ju något stort och mäktigt som hänt så det borde självklart firas tycker jag! Och jag vill fira födseln av mitt barn med att skåla i ett glas skumpa tillsammans med pappan till barnet och få en hel bricka med brieost, päron, kex och vindruvor ställd på min slappa, tömda mage.
Jag har redan informerat J om min önskan och försökt tänka ut olika sätt att isåfall smuggla in skumpa-flarran efter att bebis kommit. Snacks och annat ätbart får man ta med sig hur mkt man vill, men jag är som sagt inte direkt 100% säker på denna typ av dryck.
 
Men, mitt hopp är fortfarande vid liv då jag har sett på program från förlossningar i USA så skålar de nyblivna föräldrarna i skumpa, och det är till och med så att barnmorskorna och sjukhuset bidrar med de stiliga plastglasen, och i det här landet är de inte lika strikta som i Världens säkraste land- Sverige, så vi får se.
Om inte så får jag väl köpa ett alkoholfritt mousserande, men grejen är att jag vill köpa en fin, dyr flarra för detta speciella tillfälle. Och slutligen: Nej det är inte alkoholen jag är ute efter, jag vill bara ha det på riktigt, med lite stil och klass och inget 40 kronors-skit du kan köpa på bensinmacken.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Madde

Säker på att dom har riktig skumpa i plastglasen då? I sverige får vi ju nämligen också sånna glas fyllda med champis/pommac och de är alkoholfria såklart då du "förväntas" amma ditt barn och sjukhus inte får servera allohol..

Svar: Hej MaddeNä det är jag såklart inte säker på och troligtvis är det så att det inte är riktig champagne eftersom man inte ens kan köpa nikotinprodukter på kioskerna på svenska sjukhus. Så antingen får jag smuggla in eller vänta tills jag kommer hem, men det är ju inte lika kul ;) The moment is gone liksom....
Linnea Lindberg

2012-07-03 @ 20:19:26
URL: http://Vulnerable.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0