Lugn som en filbunke

Varför har jag min statusuppdatering ang maggen och veckans magbild på torsdagar egentligen? Det är ju på tisdagar jag går in i ny vecka....
 
Men varför ändra på ett vinnande koncept?
 
Status kropp: Överraskning och lite spänning i vardagen dök in i livet i morse då jag upptäckte en blödning vid andra morgonkissningen. Jag ringde förlossningen för lite råd och fick komma in på koll om jag ville, men jag valde att avvakta och se om det försvann. Vilket det inte gjorde vid andra kissningen 5 timmar senare ( nytt personligt skulle jag säga. 5 timmar mellan urinering! ) så jag ringde upp igen och fick typ samma råd. På tredje kissen nyss så var det fortfarande lite men inte lika mkt. Så jag lutar mig tillbaka och tar det lugnt och ser vad som händer. Lugn som en filbunke!
 
Fogarna har en bra dag också! Yay!
 
Status bebis: Rör på sig väldigt mycket! Pratar jag med baby bab så brukar hen sparka lite tillbaka. Men mestadels nu är det hicka och svepande rörelser som gör att magen böljar åt alla olika håll och bara enstaka hårda sparkar, Det är väl slut på utrymme nu.
 
Psykisk status: Pulsen ökade inte ett slag när jag såg blödningen, jag blev mest lite fundersam. Så lugn som en filbunke är jag. ( Hade ändå inte åkt in direkt, min regel är ju att man ska se anständig ut om man går utanför dörren och jag hade varken duschat, lagt på ett anständigt face eller tatt på mig något acceptabelt på kroppen. Sjukhusvistelse eller nattklubb. Fräscha till sig bör man alltid göra! ) Måste säga att jag är ganska stolt över mig själv över mitt lugn som jag haft genom hela dagen. Men så länge baby bab rör på sig och jag inte känner instinktivt att något är fel så tror jag att allt är bra. Jag tror man som soon-to-be-mamma så här sent i graviditeten känner av om något inte är som det ska. Inte bara fysiskt men genom bara en känsla.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: kickan

Så fin mage så!!!

2012-07-05 @ 20:38:28
URL: http://kick86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0