Say what?

Två anmärkningsvärda saker på föräldragruppen igår:

1. Vi blev utfrågade om vi haft några ev cravings under graviditetens gång. Jag svarade att: jo äpplen åt jag massor av i början och citroner var lite extra gott sådär. De andra blev genuint chockade över mitt svar. Ett HÄLSOSAMT craving? Kan man ha det? Va fan, man kan väl vara sugen på tamejtusan vad som helst!? Det är ju kroppen som styr det där. Det behöver ju per automatik inte vara något onyttigt.

 

2. Ogillandet av vatten. Detta har jag även noterar är rätt vanligt bland gemene man här. Kranvattnet smakar inte lika gott som hemma men det finns ju vatten att köpa på flaska som är gott. Iallafall. En tjej i gruppen undrade vad hon kunde dricka som substitut för vatten eftersom det och mjölk kunde hon helt enkelt inte få ner. Så äckligt tyckte hon det var!

 

Jag undrar främst två saker här: Hur kan man tycka vatten är äckligt? Och hon måste vara väldigt uttorkad som aldrig dricker det utan bara ( vad jag förmodar ) sockerbaserad dryck som juicer, saft och läsk. Och borde man kanske inte om man är gravid och dessutom planerar att amma försöka sig på det här tydligt svåra med att dricka vatten? Dels för barnets skull, kroppen så den inte sväller för mycket och sen för att du inte ska bli uttorkad för att du ammar. Jag blir brydd jag ibland på matkulturen i det här landet. Ge ungarna vatten att dricka, inte läsk och skit på en gång! ( Jay tycker inte heller om vatten och dricker det ALDRIG medan jag drar i mig minst 2 L om dagen )


Kommentarer
Postat av: mami

VATTEN är no 1
RINGSTA vatten äger upp mest av allt de...de är kallt o det är gott.....
Hmmmm om de smakar så degulas=äckligt på franska så må vi ju köpa vatten elle???? :)
puss

2012-07-10 @ 14:20:53
Postat av: Sandra Sj

Det låter som att desaa kvinnor kommer tacka GUD för att dom hamnat i din grupp. Nu får du se till att läxa upp dessa onyttiga britter och lära dom hur vi äter och tänker här i Sverige.

Kram kram

(förövrigt var citron en stor craving för mig med)

2012-07-10 @ 14:54:54
URL: http://sandrasjunnesson.blogg.se
Postat av: Sara Wilson

Innan jag blev gravid var jag beroende av cola(något som kommit tillbaka igen) och godis! Mina cravings under graviditetens senare hälft blev istället frukt och vatten! Raka motsatsen mot innan! :) synd bara att jag föll tillbaka i onyttigheternas förlovade rike!:/ fast vatten är fortfarande väldigt gångbart i vår familj, liten som stor!!

Svar: Jag var colaberoende de första tre månaderna, men jag tror det mest var för att det var det enda som dämpade illamåendet. Nu blir jag stressad om jag inte har minst två liter vatten i kylen ( ja jag köper ju eftersom det inte smakar så lyxigt gott som svenskt vatten )
Linnea Lindberg

2012-07-10 @ 15:47:27
Postat av: Madde M

Haha jag dricker typ aldrig vatten heller. Bara på jobbet men har inte jobbat på 9 månader (dottern är 8 månader gammal). Jag svällde typ inget. Däremot känner jag mig törstig jämt.. Men vatten är inte gott förutom till mat..

2012-07-11 @ 00:08:09
URL: http://Vulnerable.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0