Slempropp adjöss?

VARNING VARNING VARNING
DETTA INLÄGG KAN INNEHÅLLA ORD SOM I SAMMANHANGET KAN VERKA ÄCKLIGT FÖR VISSA. TROLIGEN GÄLLER DETTA EJ KVINNOR OCH MÄN SOM HAR EGNA BARN. SLUTA ISÅFALL LÄSA NU
 
-Vilket INGEN kommer att göra för man är för nyfiken för att inte göra det, samma som om att vem fan slår AV tv:n när reporten varnar för känsliga bilder i kommande inslag?
 
Igår och idag ( kan eventuellt ha varit två dar sen också ) så har jag haft en riklig, vit, tjock, halvslemmig flytning. Den har kommit i omgångar. Speciellt efter att jag har duschat eller om jag stått upp en längre stund. Den är inte alls rinnig och är helt vit och luktar inte illa.
 
Jag har fått förslag att det eventuellt kan vara slemproppen då den kan uppenbara sig på fler vis än standarden att den kommer ut som en slempropp och är lite blodfärgad. Enligt mina efterforskningar på google så stämmer mina "symptom" in på denna propp. Vilket är ett tecken på att förlossningen närmar sig. Dock kan det ta allt från idag till flera veckor, men det normala var tydligen att förlossningen startar 1-7 dagar efter att proppen har försvunnit så att säga.
 
Jag har dock inte den känslan av att det är dags än. Jag vet ju inte om man får någon sån här känsla alls eller om det bara helt plötsligt händer, men min feeling är att det är ett tag kvar.
 
Jag får helt enkelt vänta och se vad kroppen ger mig för signaler. Jag ringde förlossningen och de sa att det här var helt normalt så här sent i graviditeten och att jag skulle hålla koll på om det började lukta eller klia för då kunde det vara svamp. Ganska så udda svar tycker jag eftersom det redan har pågått i allafall 2 dagar och det luktar INTE illa och det kliar INTE, men men.
 
Vad tror ni erfarna?

Kommentarer
Postat av: anki

Ja mina barn är stora men med sista barnet då gick min slemmpropp på morgonen en slemmig sak med lite blod i å på kvällen fick jag åka in å fick då lilla Frida.Lycka till se till att vila innan de dags

2012-07-11 @ 13:28:04
Postat av: Madde

Ja du vet ju redan vad jag tror.. Och jag tror ju på slemproppen :) Det är så spännande.. Puss

2012-07-11 @ 13:53:45
Postat av: Papi

När du har en känsla av att det kan ha pågått i upp till två dar så är inte slemproppen utan vatten uppblandat med slem i så fall, så jag tycker du kan ta med jays morsa och åka in o kolla upp det(hon kan säkert förklara det bättre för dom) sen när dom kollar(gjort en avstrykning) så får du åka hem igen och invänta födsel, det svaret du fick när du ringde måste ha berott på kommunikations brist när du förklara för sådär dumt svar ska man inte ens få i ett u-land :-) men eftersom du är förstföderska så tycker jag du ska kolla hellre en gång för mycket än för lite om inte annat för att du ska känna dig säker och det kanske är ett bra tillfälle att få kontakt med förlossningen och glo lite där på samma gång vilket du efterlyste i ett tidigare inlägg eller vad tror du :-)

2012-07-11 @ 14:08:24
Postat av: Sara den rara

Ah, kan ju mycket väl vara slemproppen! Men som sagt, det kan ta ett tag ändå. Men var uppmärksam så inte vattnet börjar sippra, då åker du in. Deal?!

Svar: =) Tycker inte det är "vattnigt" nu. Men hur kan man skilja på sipprande vatten och typ inte att man typ kissar lite på sig. Händer ju rätt lätt nu för tiden.. Berätta för mig då Sara ! :P
Linnea Lindberg

2012-07-11 @ 15:52:48
URL: http://sascha.blogg.se
Postat av: Sara Ångman

Hallåå! Hittade din blogg för ett par dagar sen och fastnade, du skriver så himla skönt o igenkännande! :) Klockers!
Jo, men - jag tror också på slempropp. Med min andra så släppte den på morgonen och jag färdknäppade som bara fan - och vattnet gick på kvällen! (Har hört att färdknäpp bara hjälper om det ändå "redan är på G")
Såå, stort lycka till, så får jag leta mig till din vanliga blogg sen då när sötnosen är ute! Kram Sara

2012-07-11 @ 17:41:13
URL: http://mammasara.blogg.se
Postat av: Åsa

fränt!

2012-07-12 @ 07:43:11
Postat av: Sandra Sj

Ja på min första kom den 4 dagar innan, på nummer två kom den inte alls :)

Lycka till!!! Snart har ni han/hon hos er (men ni msåte nog blir liiiite nervös snart, annars allt kommer då det sätter igång :)

kraaam

2012-07-12 @ 11:58:38
URL: http://sandrasjunnesson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0