Stiltje

Sista veckan där jag inte har något alls att göra. Från och med nästa vecka blir BM-besöken tätare plus att jag börjar gå på föräldragruppen som startar på måndag. Känns spännande. Att få ha något att göra iallafall 1-2 dagar i veckan. ( Får se hur många jag hinner gå på innan bebis kommer, kan bli 1, kan bli alla 4 )
 
I övrigt känner jag att både jag, bloggen och graviditeten är lite stiltje. Känns inte som att det händer så mycket mer än att jag blir större och det värker lite här och där. Kroppens olika delar turas om. Ena dagen är det halsbränna, andra är det ryggen och tredje är det bäckenet. Ibland är det svårare att andas och ibland känns det som jag är lätt som en fjäder och kan röra mig hur jag vill.
 
Jag känner mig tröttare och gäspar sönder munnen om jag gör något ansträngande ( typ gå på affärn och plantera om blommor efter varandra ) Men jag sover inte under dagen och jag vaknar relativt tidigt varje morgon ändå.
 
Jay är en ängel sänd från ovan. Han bär tunga matkassar när fogarna gör ont, han städar, dammsuger, lagar mat, dammtorkar och i helgen skrubbade han delar av badrummet rent från kalkavlagringar. Allt för att jag ska få vila nu när jag på riktigt klassas som höggravid. Är det kanske lite av hans sätt att boa? Jag ber han inte, han gör det ändå ( vilket får mig att känna mig extremt lat, men jag tvättar iallafall. Det är min och endast min roll. För tvättning måste vara på mitt sätt så där får han inte vara med och hjälpa ) Han går ofta in i bebis rum och tittar och beundrar och pratar lite för sig själv. Jag tror han längtar...
 
 
När man ändå inte når fram till bordet...
 

Kommentarer
Postat av: kickan

TÄNKT om stefan kunde städa sådär utan att jag måste säga till honom.. vilken lyx du lever i!

2012-07-02 @ 13:21:48
URL: http://kick86.blogg.se
Postat av: mami

Jag vill Höra Jay prata i rummet ja..
ja du lever i lyx du lady..:)
njut ..de skulle ja gjort..
Aaaaa vi e lika dör med tvätten...Tobbe får icke befatta sig med tvätten ...de ska va på mitt sätt...

2012-07-02 @ 14:49:16
Postat av: Ca

Va söt du e gumman med glaset på magen =) me like a lott pusss

2012-07-02 @ 23:30:51
URL: http://annmiss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0