Bli vid din läst kvinna!

Jag blir så himla irriterad på mig själv!
Jag veeeet så himla väl att om jag äter för stort mål mat så får jag halsbränna resten av dagen/kvällen. Att jag istället bör äta oftare och mindre portioner.
 
Men jag är så laaaat! Jag orkar inte stå och fixa fram nått att äta var tredje timme. Jag äter redan mellanmål i form av frukt ( eller godis ) men när det kommer till den faktiskta varma maten så blir det samma visa varje dag,
 
SKIIIIT hungrig när J kommer hem från jobbet. Sen är jag likt ett hungrigt barn som drar den kockande föräldern i tröjan.
- Im huuuuuuungry! When is it doooooooone?
 
När maten sen ställs framför mig på bordet så vräker jag i mig, på tok för mycket, Jag behöver tex inte tre grillade korvar och typ superextra large portion av strips. Det räcker med hälften av stripsen och två korvar, men icke. Jag äter typ mer än J och han kan om han jobbat hårt en dag äta 800g köttfärs SJÄLV!
 
Sen planar jag ut i sofffan i ett enda stort bröööl efter att ha sänkt 1,5 liter vatten för att skölja ner all föda. ( jag dricker i genomsnitt 1,5-2 L vatten om dan )
 
Sen tar det en halvtimme så kommer den som ett plötsligt hugg. Halsbrännan från undre helvetet. Så resten av dagen/kvällen går ut på att dricka ännu mer vatten och gnälla och stöna lite nu och då.
 
WAKE UP Linnea! ÄT MINDRE PORTIONER SÅ FÅR DU INTE HALSBRÄNNA!
Hur svårt ska det vara?! ( skitsvårt )
 
 
 
Idag till frukost tänkte jag klämma i mig en ask jordgubbar doppade i extra tjock grädde.
 
Vadå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0