BM-besök V 34+0

J hann inte till BM-bsöket. Han mötte mig när jag var på väg ut från doktorn. Otur!!
 
Här kommer statistik som ni förmodligen tycker är skittråkigt att läsa, hehe. ( men som jag vill spara )
 
Blodtryck: 104/64
Urin: Helt rent, så var även det urin de skickade på analys förra gången. De visste inte varför det gett utslag på protein då, eventuellt för att jag ätit lite för mkt socker just då.
Hjärtslagen var fina, och jag fick ännu en gång beröm för min otroligt lilla och söta mage.
Magen har växt 5cm sen V 31+1 och är nu 35cm i V 34+0.
Jag väger 70kg och har haft en total viktuppgång på 2kg eftersom jag gick ner 2kg under de första 6 månaderna.
 
Och nu till det som var viktigast för mig inför det här besöket. Att berätta om hur sätesbjudning har gått i arv i familjen och att jag vet inte om min bebis har vänt sig än. Idag var det den ordinarie barnmorskan plus en annan erfaren BM som var där samtidigt så båda tog sig en rejäl kläm på maggen, vilket var bra eftersom jag hellre ville ha en erfaren BM än studenten som normalt är den som klämmer på magen när jag är där.
 
Båda var ganska så säkra på att bebis ligger med huvudet nedåt, för knölen som allt som oftast är uppe under mina revben är för stor för att vara huvudet och måste vara rumpan, men att det kan vara så att det fortfarande är lite för mycket plats för bebis att ska stanna med huvudet där hela tiden så jag får vänta lite till helt enkelt. Kunde de inte fastställa till 100% nästa gång ( 10 juli ) så blir jag skickad för att göra ett UL och ev ett vändningsförsök i V 37.
Jag berättade också att alla sparkar jag känner, känner jag oftast i nedre delen av magen. Men de sa att det kan ju lika gärna vara bebis som buffar med sina armar, händer och fingrar och inte så mkt med benen och fötterna.
 
Jag skulle iallafall inte oroa mig. De var ju trots allt ganska så säkra på att det var huvudet de kände när de tryckte tummen och pekfingret djukt in i nedre delen av magen och grep tag i vad som än fanns att gripa tag i där.
 
 
Två veckor till nästa koll!

Kommentarer
Postat av: mami

YES bebis vill Ligga Upp o Ner...
hiiiiii five...:)))

2012-06-26 @ 21:16:54
Postat av: kickan

Sv:Fick ju pengar av papi igår för att jag skulle kunna betala tandläkaren..därför hade jag dom i kontanter :)

2012-06-26 @ 22:25:34
URL: http://kick86.blogg.se
Postat av: Ca

Hej gumman jag läser varje dag och tycker om allt jag läser.
När är Gissnings inlägget??????
:P pusssss

Svar: Aaaaaaa, vi kör det nästa vecka gumman när det är en månad kvar. Haha! :P
Linnea Lindberg

2012-06-26 @ 23:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0