En alkoholiserad idiot.

Jag visste att det skulle bli reaktioner från något håll när jag "gick ut" med att ha druckit en öl medan jag är gravid. Och det var lite av vad jag ville också. Kunna ha en vettig diskussion kring ämnet med relevanta åsikter antingen för eller emot mig.

Men tyvärr visade sig dessa åsikter komma från helt okänt håll och dessutom från en person som inte hade något vettigt att komma med alls förutom att kalla mig idiot flertalet gånger.

Synd det där, för jag gillar att diskutera, debattera med människor. Men med människor som kommer med någon form fakta, vetenskapligt bevisad information och inte en massa skitsnack och lögner för att få sista ordet.

I sådana situationer blir jag rakt igenom sarkastisk och får lusten till att spä på mina provocerande åsikter ännu mer.

Så jag som efter igår kväll kallas alkoholiserad idiot och som inte borde få skaffa barn alls vill egentligen bara ytterligare säga:

Ja hur fan ska det här gå att jag är gravid egentligen?!

* Jag gillar ju inte ens barn.
* Jag har inget tålamod och skriker bebis för mycket så orkar jag inte och lämnar den åt sin egen tjurighet.
* Jag vill inte amma.
* Jag hatar leksaker och könsstereotypa kläder.
* Jag är lite rädd för barn-tv typ Teletubbies.
* Jag kan inte byta blöjor då jag sätter dom bak och fram.

Så antingen går det här helt åt helvete, eller så går det helt jävla galant ändå. Det återstår att se om 2 månader. Skål.

( 2 av de otroligt givande kommentarerna jag fick efter att jag försökt komma med konsekventa, relevant kommentarer, bl.a. Om att resten av världens i-länder har olika normer och en annan standard när det kommer till mat och dryck under grav. Att det finns en större bild att se här. )


Kommentarer
Postat av: macknow

Haha.. Moget ;)



Vissa har inget mer vettigt för sig än att klanka ner på andras liv!

2012-06-01 @ 07:10:58
URL: http://macknow.blogg.se/
Postat av: Carro Lagergren

Vilka osköna människor! Det är väl dom som kan kalla sig för idioter som har så mycket åsikter utan att våga stå för vilka dom är.

Jag tycker att det är härligt av dig Lelle att du har gjort ngt som inte känns helt 100 och du vet att det är ett känsligt ämne, men blottar det här ändå.

Och till den lilla muppen med åsikterna, man kan visst dricka när man ammar, det kan du kolla upp på Livsmedelsverkets hemsida.

Puss på dig Lelle!

2012-06-01 @ 07:17:36
Postat av: Åsa

haha ja vad säger man! =) i love you

2012-06-01 @ 08:53:18
URL: http://missosd.blogg.se/
Postat av: Paulin Aune

Det är så otroligt fegt att spy ut massa åsikter utan att ha modet att stå för dem! Jag personligen har inte druckit under mina graviditeter och skulle aldrig göra det då det inte skulle kännas okej. Men jag tror ändå inte att din bäbis tagit någon skada av en så liten mängd och så sent i graviditeten.



Tycker att du bjuder oroligt mycket på dig själv och skriver om sånt som inte alltid är så bekvämt att prata om. Det är skönt att läsa en så ärlig blogg. Så jag säger bara SKIT I ALLA JÄVLA IDIOTER!

2012-06-01 @ 08:58:52
Postat av: Cemo

Om man anser att det är idioti att ta EN öl som gravid, så är man inte särskilt påläst. Man kallar dessutom mer än hälften av Europas kvinnor för idioter och bara DET är relativt pinsamt. Det finns andra kulturer än vår besserwissermoral i Sverige, där man inte ser alkohol som ett berusningsmedel, utan precis som du säger t.o.m. rekommenderas att ta ett halvt glas vin om dagen.



Man gör precis som man vill, men skulle ditt barn födas med missbildningar eller utvecklingsproblem, så GARANTERAR både jag och hela den svenska läkarkåren att det definitivt inte berodde på den där ölen!

2012-06-01 @ 10:49:58
URL: http://cemos.blogg.se/
Postat av: Sara den rara

Alltså, människor som mår dåligt över sig själv ÄLSKAR att hitta en hackkyckling som de kan projicera sitt dåliga mående på! Tyvärr råkar du blivit en ung tjejs mål, då hon troligen har mängder av saker hon själv grämer sig över. Jag drack en halv öl på midsommar i vecka 39 och en öl några dagar innan förlossningen efter tips kring igångstartande. Min dotter är helt normal, för att inte säga intelligent ;) Precis som du säger är barnet klart i din vecka och utvecklingen tar inte skada... Sluta inte att dela med dig! Puss och kram

2012-06-01 @ 12:32:23
Postat av: Anonym

Tjejen har visst stått för den hon är!! Dom skrev på facebook! Din pojkvän Kallade ju hennes mamma för idiot. Gjorde narr och va bara en allmänt lågkunnig människa. Du skrev heller inte så fina saker och du va allt annat än oskyldig. Trist bara att du ska sitta

Här och spela offer för att du sökte en reaktion. Ur löjligt!

2012-06-01 @ 12:35:50
Postat av: Linnea

Det var ju inte direkt en högoddsare att nyfikna anhängare av ovan nämnda tjej skulle hitta hit. Bloggen är ju öppen för alla som sagt.



Och jag menade på hennes facebook där hon skrev om mig utan att jag fick en chans att stå till svars då jag inte är vän med henne där.



Detta är dock min blogg, mina tankar och känslor kring min graviditet och inte ett forum för nedvärderande åsikter. Vad det anbelangar min pojkvän så skrev han en dum kommentar för att det var dumma kommentarer skrivna. Som man bäddar-teorin alltså.



Jag spelar inget offer alls. Jag valde att gå ut öppet och säga att jag drack en öl med vänner på en uteservering. För att jag är ärlig med mina ståndpunkter och åsikter i min graviditet. Andras graviditeter och hur de tacklar sina är deras bekymmer och glädjande stunder, inte mina. En graviditet är samtidigt som det är något massor tar del av också något privat och något mamman ska få sköta precis som hon vill. Och det är precis det jag gör här.



Öppnar upp mig för de som vill läsa, men tackar vänligen men bestämt nej till abusive comments om hur jag ska leva under 9 månader samt nedvärderande tomma ord om min som person.

2012-06-01 @ 12:52:05
URL: http://babybabuk.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag skrev ingen nedvärderande kommentar. Du spelar förtretande offer ser ja. Trist och omoget! Din blogg, hennes status på hennes sida. Whats the deal? De som de handlar om är att du försöker söka bekräftelse i att folk ska stryka dig medhårs, du kan inte acceptera att se sticker i folks ögon, vilket du redan visste innan. Vad förväntade du dig för reaktion egentligen?

2012-06-01 @ 13:52:18
Postat av: Anonym

*fortfarande

2012-06-01 @ 13:53:02
Postat av: mami

Hon har inte ens mage att skriva vem hon är på bloggen...

Hur rakryggad är man då?

Men sitta o skriva ner en massa ord om någon som hon inte känner det går jätte bra det(tydligen va jag oxå involverad) tråkigt att folk som inte ens vet vem man är orkar lägga ner energi på sånt.

Jag är så nöjd med mina barn som klarar sig på egen hand vad det gäller jobb o annat bra utb osv det kommer man långt med.

2012-06-01 @ 14:18:20
Postat av: Linnea

Ja du anonyme: Jag svarar vanligtvis inte på personer som inte kan stå för sin åsikt med namn men jag förväntade mig, ville ha och fick den reaktion som nu uppdagats. Annars hade jag aldrig gått ut öppet med mitt val från första början.



Och va härligt att du verkar döma mig från utsidan. Jag är nog den mest icke-självömkande gravida kvinna som finns och att söka bekräftelse för detta är något mina vänner aldrig ens skulle ta få för sig att ta i sina munnar.

2012-06-01 @ 14:23:29
URL: http://babybabuk.blogg.se/
Postat av: Åsa

Kan man mer än skratta?! =)

2012-06-01 @ 14:31:04
URL: http://missosd.blogg.se/
Postat av: Anna-Sara

Det är intressant att hon nämner amning. När du dricker en öl får du en viss promille i blodet, när ditt barn dricker din mjölk får den inte samma alkoholmängd i sig eftersom den mängden är förtunnad med hela din kroppsvolym :)Livsmedelsverket har senare år gått ut med nya rekommendationer där dom inte längre avråder helt från alkohol under amning eftersom koncentrationen är så låg. Stå på dig Lelle!

2012-06-01 @ 14:46:05
Postat av: Åsa

SANT! =) Malva är 6år och det va så redan när hon va bebis!

2012-06-01 @ 15:37:28
URL: http://missosd.blogg.se/
Postat av: mami

Oppsss jag glömde bort lite som ja ville skriva ner på min dotters bloggkommentar.



Det finns ju värre saker att tänka på/bry sig om,istället för att lägga ner så mkt ord o energi på min dotter som tog sin EN ÖL.

Tex: mödrar som misshandlar sina barn,mördrar som både tar droger o dricker varje dag samt i värsta fall röker på.

Alla dessa hemska människor som dödar civila i Syrien,Våldtäksmän som förstör en kvinnas liv för tid o evighet,terrorn som finns i världen,skit bakterien i vattnet som vi vart drabbad av, folk som misshandlar djur ja listan kan göras lång..

Så sitt inte o döm Linnea för du känner inte henne utan lägg din energi/ilska på nått annat/Linneas mamma.

2012-06-01 @ 15:51:42
Postat av: Åsa

Kunde inte sagt det bättre själv!

2012-06-01 @ 17:15:56
Postat av: Linda

Så för att vissa anser att om man dricker alkohol under graviditeten att de är barnmisshandel så måste man jämföras med världsproblem? Jag som är mamma anser att om man är gravid och dricker alkohol så skadar man sitt barn. Och jo jag kan visst stå för vem jag är. Linda är mitt namn. Hej hej! Men jag förstår inte varför de e relevant? Nej jag känner inte linnea, anser inte att jag behöver veta de för tycka de ja tycker. Spelar ingen roll om de hade varit kungen personifierad eller min bästa vän, att inta alkohol när man är gravid är för mig helt sinnessjukt, du linnea vill att alla ska hålla med dig annars hade du inte gått igång så hårt på folk som tycker tvärtom! Tydligen accepterar du bara kommentarer som stryker dig lite lätt medhårs. Men allvarligt, vad förväntade du dig?

2012-06-02 @ 00:18:50
Postat av: Lelle

Som jag tidigare sa: jag förväntade mig, fick och ville ha ovanstående reaktioner om det för en tredje gång inte framgått Linda. Och jag har släppt ämnet och gått vidare med vetskapen om att mitt friska barn mår toppen och att jag ser fram emot framtida öl. Tack!

2012-06-02 @ 00:42:52
URL: http://babybabuk.blogg.se/
Postat av: Papi

Linda det är helt OK att ha en åsikt, men att kalla folk för idiot,alkis,sånt är bara så påvisande att man inte vet ett skit och har inget fog för vad man säger och vill man att nån ska lyssna så får man lära sig lite snyggare vokabulär än så, med den debatten som är just nu om uppförande och etikett på nätet

så borde du veta bättre än att svänga dig med såna uttryck om du nu är så uppmärksam att du sett den debatten vill säga :-/

2012-06-02 @ 11:25:48
Postat av: Anonym

att dricka en starköl är inte värre än att ta en alvedon

2012-06-02 @ 18:13:09
Postat av: Åsa, 21 år och tvåbarnsmamma

Sunt förnuft är det som gäller! När min morsa var gravid med mig så sa hennes läkare att en och två öl kunde hon dricka till bastun om hon ville, men hon behövde ju inte basta alla dagar i veckan. Mig veteligen är det inte nå större fel på mig ännu och har själv 2 barn. Dessutom rökte hon när hon väntade mig.



Det heter ju att man ska avstå från "blodigt" kött, gravad lax, feta fiskar, battery och allt vad det nu sägs, men min åsikt ä att llt är ok i rimliga mängder. et finns nog inte fakta någonstans på att ett barn skulle få en missbildning eller liknande pga EN öl..

2012-06-02 @ 19:01:22
URL: http://minifjun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0