En övande förlossningspartner in action

Jag är säker på att J kommer att bli en bra förlossningspartner när det är dags. Trots tålamod som en två-åring, med tanke på gårdagens improviserade uppvisning när det kom till att ta hand om gravid flickvän.

Igår var ingen rolig kväll. Jag trodde helt ärligt att jag skulle vara en av dom som går igenom en graviditet i princip symptomfri. Men jag har nog inte sån tur om inte gårdagen var en engångsförerteelse.

Välkommen till foglossningarnas värld Linnea. Jag/vi visste inte riktigt hur vi skulle lindra dessa men J tog kommandot där jag låg som en förlamad i soffan och inte kunde gå, genom att tappa upp ett varmt bad till mig. Av den lyxigare varianten med tända ljus, väldoftande badskum och ny bok ( han vet att jag hatar att bada badkar. Jag blir så himla svettig. Svetten rinner som jag vore på ett roof-top i Bangkok! )

Men jag sjönk ner i badet med mina tappra bäckenben och det var skönt. Tills jag började roof-top svettas som sagt. Då gick jag ner naken till soffan igen och fick glass och jordgubbar och massage och smek i ryggslutet samtidigt som jag förbannade ungen i magen för att den måste växa och mig själv för att jag är så extremt liten för att vara en gravid kvinna.

Idag är det bättre-förhoppningsvis... Jag har inte provat rulla ur sängen än.



https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3164549/images/2012/pic_206031714.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/8-1/3164549/images/2012/pic_206031770.jpg" class="image">


Kommentarer
Postat av: Helen

Jag ska försöka att inte va en sådan där morsa som minsann har gått igenom varenda krämpa som finns under sina graviditeter.. MEN... Foglossning kan jag! :) Bada är bra, trots Bangkok-svettningar så slappnar hela kroppen av en stund.. Att ligga på sidan med kuddar mellan bejna är också bra då det stabiliserar bäckenet. Att ligga på rygg och sitta för länge var döden för mig, då blev jag stel och sedan var det rökt. Ta korta steg när du går och bär inte tugnt, att vara ute i god tid är ett tips;)Annars har jag inte så många tips tyvärr. Jag fick kryckor som hjälpte, men jag blev fan GALEN på dom där pinnarna och jag vet inte hur många gånger jag slängde skiten i trapphuset och skrek rätt ut! Jag fick även frön i öronen av barnmorskan (ackupressur tror jag det hette), det var som ett magiskt frö som tog bort nästan all smärta!

Lycka till!

2012-06-10 @ 20:45:51
Postat av: Linnea

TACK Helen!!

Jag gillar morsor som gått igenom varenda krämpa och helst mer än en gång för då får man de bästa tipsen!



Jag har märkt själv att det kommer krypandes om jag tar för stora steg så jag anammar numera myrsteg som vanlig gång ( hamnar alltid bakom sambon istället för att promenera bredvid )



Jag tänker definitivt bada igen, trots thaisvett och ikväll ska jag prova ditt kuddtips då jag tycker det var svårt och obekvämt och oskönt att somna igår.



Jag hoppas jag inte går så långt som till kryckor och öronfrön!



Tusen tack igen!

2012-06-10 @ 22:13:19
URL: http://babybabuk.blogg.se/
Postat av: sean

sa himla vacker:D alskar din blogg och du ar otroligt fin:D kram sean

2013-04-20 @ 13:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0