Föräldragrupp inbokad

Då så har jag bokat in mig på föräldragruppen här i South Wigston. Jag fick min ibjudan med posten i fredags och idag ringde jag upp och anmälde mig själv minus partner. Jay kan inte vara ledig och han hinner inte komma hem från jobbet innan klassen börjar. Det är lite tråkigt tycker både han och jag. Mest han om jag ska vara ärlig. Han vill så gärna vara delaktig i allt som sker och lära sig så mycket som han kan.

Dock finns det något som kallas öppna pappa-grupper på lördagar som han har sagt att han är intresserad av att gå. Jag tror att det är en grupp som gäller främst för nyblivna pappor så han får vänta lite. Det är inte hela världen att han inte kommer, jag går i första hand för att träffa andra mammor och kanske skaffa mig en vän i samma situation och inte för att lära mig amma.

Kursen är under 4 veckor med start den 9 juli. Det måste vara helt sjukt sent att börja gå på en föräldragrupp! Eller? Då är jag i V 36, ska precis gå in i V 37! Den sista klassen är sista juli, en vecka innan jag ska föda! Vi får se hur många jag hinner gå på....

Kursen ska enligt papperet behandla:
1. Introduction to Children´s Centres
2. Physical well-being
3. The importance of early communication
4. Antenatal session - the birth process and pain relief ( den ser jag mest framemot )
5. Postnatal care, feeding and immunisation programme.

Jag ser framemot det, något att spendera måndags eftermiddagarna med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0