Fredagsshopping istället för vin

 
 
 
Ännu en fredag i soffan. Ikväll lockade en uteservering och ett glas vin väldigt mycket, det är ju sommar! Men för att få mig att tänka på annat så beställde vi lite mer grejer till baby Bab. Det blev en skötväska till vagnen och en helt ny moseskorg trots att vi fick en av en kille på jobbet. Den saknade dock madrass och vi har inte hittat en med de rätta måtten så vi lade ner det ändlösa letandet och köpte den här istället som ska vara bebis säng i vårt sovrum den första tiden. Det är väldigt ovanligt vad jag förstår med moseskorgar i Sverige, här är det standard för ett spädbarns första tid. Och kommer i alla sorters prisklasser,modeller och färger. Och trots att det är nytt för mig så är det en självklarhet för J så därför anammar jag det. 
 
Eller är det ovanligt? Vad sover "svenska" nyfödda i för något? Spjälsängen direkt? 
 
Jag tycker det verkar bra dock. Den kommer med en ställning så den står inte direkt på golvet, den är mysig och inbjudande för bebis och man kan bära med sig den om man vill flytta runt bebis i huset. 
 
Vart sov era nykläckta fågelungar? 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken söt liten säng! Jag har inte hittat nån skötväska ännu, den som tillhör vagnen kostar nästan 700:- så ville egentligen inte ha den, meen hittar ju ingen annan så :/

Bebis kommer att sova mellan oss i sängen första tiden, i ett babynäste som är som en liten bädd med vaderade väggar så hon inte kommer i kläm mellan oss. Vart katterna då ska sova blir ett litet problem...

2012-06-30 @ 00:54:29
URL: http://siolia.se
Postat av: Sara den rara

I spjälsängen! Men det är ju gulligt med en sån korg ... :)

2012-06-30 @ 06:12:18
Postat av: Eja

Den lilla korgen var ju hur fin som helst! Smart att kunna förflytta den också. Hilda sov i en vagga första tiden. Min pappa har snickrat den och jag sov i då jag var liten, så därför kändes det kul att Hilda fick sova i den också.

2012-06-30 @ 08:58:45
Postat av: Åsa

Överallt! =)

2012-06-30 @ 09:36:55
Postat av: Mikaela H

Båda mina sov i våran säng första tiden, tyckte det va jättesmidigt och skönt, bara att trycka in ett bröst i munnen på dom och fortsätta sova, eller ja man måste ju byta några bajsblöjor nattetid oxå

2012-06-30 @ 10:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0