Hjälp mig packa sjukhusväskan!

Nu tycker jag att det ska glöda i kommentatorsfältet, för nu behöver jag tips!

Jay som ställt in sig nu på tanken att baby bab kommer om 3-4 veckor vill packa sjukhusväskan. Och fair enough, det kan vi göra om han vill det. I den för tilläfllet ligger ett packe med blöjor och en förpackning våtservetter. Thats it.

Så! Vad tusan ska jag packa? Packar jag allt som sägs på olika forum på nätet så får jag ta fram största resväskan och dessutom spendera en smärre förmögenhet på attiraljer som anses behövliga.

Vad tog ni med er?
Vad var onödigt?
Vad saknade ni?
Vad tyckte ni var det bästa i väskan?

Jag har en extra specifik fråga också, för jag är så himla dålig på det här med barn. Vad för slags kläder bör man ta med som första outfit? En body, eller en typ pyjamas som har ben, eller tvådelat? Mössa är väl givet och sockar? Eller beror det helt på vädret?

Alla som någon gång har packat en sjukhusväska inför förlossning, lämna en kommentar!
Vi gör en enkätundersökning av det hela att sprida för alla blivande mammor! ;)

MVH / Vilsen mamma-to-be

Kommentarer
Postat av: mami

Det brinner inte nu heller..:))
Kläder till dej samt bebis..
toalettgrejjer....thats it...

2012-06-18 @ 14:08:55
Postat av: Veronica

Det där med förlossningsväska fattade jag aldrig riktigt grejen med. Det man behöver är väll som mammsen ovan säger; ombyte till dej själv och bebben, blöjor å våtservetter. Ja och hygienartiklar, kan ju va fräsch att duscha och borsta tänderna efteråt! ;) En bok kanske om du inte får fullt upp :) Kraam på da!

2012-06-18 @ 16:56:33
URL: http://LCHFklubben.se/veveskamp
Postat av: Papi

Toagrejjer,3st onepiece(body) till beben en mjuk go mysse ett par trosor till dig sen kommer väl jay och hälsar på varje dag antar jag :-)

2012-06-18 @ 17:42:53
Postat av: Marre

Mobil + laddare. Freaking boring på bb!

2012-06-18 @ 18:09:04
URL: http://marielleh.blogg.se
Postat av: Anonym

Håller med ovanstående helt! Samt se till att ha rejäla bindor tillhands när du kommer hem. Här på Apoteket finns sk. förlossningsbindor. Jag hade inte kunnat gå utanför dörren utan dem de första dagarna hemma efter förlossningen :) Samt se till att ha rejäla och mjuka trosor ett par uppsättningar.

2012-06-18 @ 20:25:51
URL: http://jochp.blogg.se
Postat av: macknow

Dator, mobil, (kamera,) sköna bindor, kläder du känner dig bekväm i, några ombyten till bäbis, hygienartiklar till dig.. Man behöver inte alls så jävla mycket som familjeliv.se tycker :-)

2012-06-18 @ 22:51:29
URL: http://macknow.blogg.se
Postat av: Sara den rara

Duschgrejor, kläder till dig, typ bodys till ungen, en mössa till samma unge, laddare och mobil, kamera. Vet inte hur det funkar over there men här fick man en massa blöjor. Preppa med bekväma bindor, förslagsvis nattbindor... Bekväma kläder är À och O. Man är ju inte så bekväm i ett par jeans direkt! I övrigt behövs det inte så mycket. En stor dos kärlek, förberedd på smärta i underlivet, och tanken på att ert alldeles egna barn kommer följa med er hem!

2012-06-19 @ 00:37:30
Postat av: Åsa

Du ska packa med dig mig :) vill vara med ju. Kläder och leksaker till dig, kläder till bebis, topp till tå. Jag hade ju läckande bomber så jag tyckte det va grymt med såna kupor till bhn så man slipper gå med fläckar på tröjan efter mjölken! Blöjer till bab borde finnas där. Gör det här i Sverige iaf. Det viktigaste är att du tar med dig bab därifrån ;) allt annat skiter jag i. Puss

2012-06-19 @ 09:15:53
Postat av: Sandberg

Sköna myskläder, typ huvtröja, mjukisbyxor och linne. Jag hade frossa efteråt, så jag var väldigt tacksam att jag hade tagit med mig tjocksockar. Större trosor så du får plats med jätte binda, typ nattbinda. Tofflor var oxå skönt att ha med när man är ute och går i korridorerna. Toalettartiklar.
Jag hade både bodys och byxor, och pyjamasar till Ossian. Och en tunn mössa + strumpor och allt kom till användning. Tog även med en mysig bäbis filt som kom till användning.
Kamera, mobil + laddare. Var även sugen på allt efteråt, så godis och lite snacks satt inte helt fel.
Jag hade även med mig lite "vanliga kläder" att åka hem i, och lite smink. För man känner sig ganska sunkig efter ngn dag på BB i bara myskläder.

2012-06-19 @ 12:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0