KIssnödigt!

Jag får med mig en liten kopp hem efter varje BM-besök. Detta är för att jag ska lämna urinprov med det första kisset på morgonen på varje ny BM-koll.
 
Det är ju inte det allra lättaste att pricka en liten kopp i vanliga fall, och det blir inte direkt lättare ju större jag blir!
 
För det första så ska man ju nå ner mellan benen på ett smidigt vis medan man sitter där på sitsen. För att det ska lyckas så måste jag sitta oerhört bredbent så magen får plats mellan benen.
Sen måste man liksom hålla sig fast man är yyyber-pissnödig för skulle man släppa strålen fri så är det som värsta högtryckstvätten och då kommer inget i koppen. Man måste ju liksom långsamt dropp-kissa ner i den där.
Sen kommer hälften såklart på händerna OCH man missbedömer volymen av kiss som kommer ut så koppen svämmar alltid över så man måste hälla ut lite, vilket betyder ännu mer kiss på händerna.
 
Sen är man iallafall äntligen klar. Men hur ska man göra då? Man sitter där med kiss fulla händerna, en kopp med kiss som inte har fått lock på sig än och som man inte vet vart man ska göra av för man vill ju torka sig också. Sträcker sig med all sin kraft för att nå ner att ställa koppen på golvet, vilket är snudd på omöjligt eftersom magen är för stor, sen tar man tag i papperet och blöter ner det med sina kissiga fingrar, och det finns ju inget värre än att torka sig med blött papper!
 
Sen måste man graciöst ner med magen i golvet igen för att plocka upp muggen, skruva på locket och torka av kisset som hamnat utanpå koppen istället för inuti. Och när det är gjort, har man äntligen ett urinprov värdigt en barnmorskas sticka, i sin hand.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0