Missplacerad bland blöjor och babypuder

Jag och J var på den stora butiken Mothercare idag och handlade våra första paket blöjor, tvättservetter, nappflaskor och nappar.

Vi gick där bland alla andra par med magar eller nykläckta fågelungar. Och jag kände mig missplacerad.

Det var konstigt att betala för blöjor, det har jag ju aldrig gjort förut. Som typ första gången man handlar sprit lagligt och bara väntar på att någon ska klappa en vänligt men bestämt på axeln och föra en ut ur butiken.

Men så har vi sambon då, som efter att ha pungat ut 45 pund var strålande glad och sa att han blir glad när han får köpa saker till baby Bab.
Som tidigare sagt: Va skönt att han finns.

Ps. Det står att blöjorna har "wetness indicator". Vadå? Säger den till när blöjan är blöt eller vadå? Ds.


Kommentarer
Postat av: kickan

Erkänn att det var liiite roligt ; )

2012-06-09 @ 20:02:45
URL: http://kick86.blogg.se/
Postat av: macknow

Ja, några såna blöjor köpte vi också förut när alfons var bäbis, då är det liksom en rand som blir blå när blöjan blir blöt..

2012-06-09 @ 21:14:04
URL: http://macknow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0