Offentligt första förlossningsskede-praktiserande på bion.

Ska man behöva stryka bio som en av få nöjen jag fortfarande kan praktisera också nu eller?

Såg Prometheus igår med sambon ( där de hade slut på XL popcorn-bunkar vilket stressade upp mig så mkt att 5 min innan filmen började gick jag och köpte en extra L popcorn ) och 15 min in i filmen hade baby Bab lagt sig tillrätta med all sin tyngd på blåsan. Utöver det faktum att jag de resterande 2 timmarna var otroligt kissnödig och kunde inte äta mina L-popcorn pga det så sparkade ungen konstant, hårt och på de mest obekväma ställena i magen varje gång det var högt ljud.

Jo vi var på bio, nämnde jag det? Det är liksom alltid högt ljud. Speciellt i en film som utspelar sig i rymden och har aliens.

Koncentrationen av att sitta så bekvämt det går med en bebis som är i konstant rörelse samt att vara extremt kissnödig i 2 timmar gjorde att sammandragningar uppstod, likt grädden på moset. Och när filmen var slut och jag skulle resa mig upp måste folk ha trott att de bevittnade det första stadiet till en förlossning då jag sakta och tungt andandes, med handen för magen och med ömmande bäcken gick ner för trappan och ut ur salongen.

Väl ute och efter att ha rastat mig själv på damernas var allt som vanligt igen. Det är ju det dom säger sker efter en plågsam förlossning. Man minns inte smärtan och allt är som det ska vara. Filmen var bra! Gå och se! Nu vill jag se Red light med Robert de Niro och den där skräckfilmen som utspelar sig i Tjernobyl. På bio såklart. Med XL-popcorn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0