Parents on a date

I dag är det fars dag här i England. J är ju inte pappa än men jag tänkte vi kunde provfira the dad to be inför vad som han kommer få uppleva en gång per år för resten av sitt liv, i förtid.

Så jag väckte honom igår från hans lilla eftermiddags-lur i soffan och deklarerade högt att "im taking you out on a date babe!". Vi ska shoppa lite åt dig, sen ska vi äta gott på resturang och sen får du välja vilken film vi ska se på bio. Förvånat och sömndrucket så nickade han jakande och sen var jag uppe ur sängen sådär vid 15-snåret.

Jag shoppade nya skor till skofanatikern, vi åt lyxig mat på The Almanack och sen såg vi The Pact på bio ( behöver ej ses )
Det var en mysig eftermiddag och kväll tillsammans, trots att allt tar lite längre tid för mig och att vi måste planera in kisspauser var 20 minut, Dessutom vet vi ju inte när vi kan göra mysiga saker på tu man hand nästa gång, beroende på när baby bab väljer att titta ut. Jag tror på att göra saker som ett kärlekspar trots att man blir föräldrar. Att vårda kärleksförhållandet till varandra. Det var ju trots allt det som ledde till att ett ägg började gro i min mage.

Jag sparar ju till vår tågluffarresa England-Sverige i jul och även fast den resan kommer vara tillsammans med baby bab så är det ändå något jag sparar för mig och J i första hand. Något vi tycker om att göra, Tillsammans.


Jag tror vi är världens mest osociala par när vi är ute och äter ensamma. Så här ser det ut, från vilket håll kameran än skulle riktas mot.




Nya sommarmenyn på The Almanack!



Förrätt: Grillad halloumi med apelsin, hasselnötter och vattenkrasse i smarrig vinigrette.



Min fina sambo körde ostfondue till förrätt, och trots den besvikna minen just här så njöt han och undrade om det var ohyfsat att dricka upp resten av osten efter grönsakerna var slut...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0