Pysslig bortskämd söndag

Vilken produktiv och solig och härlig söndag!
 
Dagen startade med att valen, dvs jag, fick ligga kvar som en strandad val i sängen medan sambon bakade scones till frukost! LYX! Efter det tog J sig ann utmaningen att göra en klassisk Sunday roast från scratch med alla dess tillbehör. Vi bjöd över min svägerska också till middagen för att riktigt anta utmaningen om att göra den lika bra som J:s mamma gör den. Och han lyckades! Han rostade steken på medelhög temperatur i ett par timmar tillsammans med lök, morötter och hela vitlöksklyftor. Han rostade potatis och palesternacka, han gjorde egna stuffingbollar och serverade alltsammans med kokta grönsaker, gravy och yorkshirepuddings. 5 stjärnors middag helt klart! TIll efterrätt fick jag och Lindsey hemmagjorda glasstrutar serverade i soffan. ( Det är dom här sakerna som är bra med att vara gravid, jag som sa att inget var bra. Jag blir ganska så uppassad och jag klagar inte! )
 
Men den stora förändringen och där jag klappar både mig själv och sambon på axeln för dagens arbete är att vi satt upp väggdekalerna i baby babs rum! Och det är inte så lätt som det ser ut! Det har tagit mig 4-5 timmar sammanlagt att få det precis som jag ville med lite hjälp från J ibland när min kropp har sagt ifrån och jag behövt sätta mig och vila. Alla grenar, löv, fåglar och buren är enskilda stickers som måste sammanfogas och har man en gång satt fast dom så sitter dom där.
 
 
 
 
 
 
 
Vi är väldigt nöjda över hur resultatet blev på väggen och ångrar vi oss nu så måste vi måla om väggen, för det går inte att ta bort dekalerna när man väl har gnuggat fast dom! ( Den är ca 170 cm hög så ni får ett hum om storleken och täcker ungefär halva kortväggen. )
 
Vad tycks?!
 
 

Kommentarer
Postat av: Werner

Jag tycker den var väldigt fin:) vilket jobb ni verkar ha lagt ner- jag är imponerad! Puss

Svar: Haha ja Werner, jag har ju inte så mycket annat att lägga ner tid på så allt som upptar min tid lite är mer än välkommet! ;)
Linnea Lindberg

2012-06-25 @ 00:00:37
Postat av: J

Verkligen jätte fin. Vill också ha!!!

2012-06-25 @ 00:37:21
URL: http://jochp.blogg.se
Postat av: kickan

tjusigt!!

2012-06-25 @ 13:33:21
URL: http://kick86.blogg.se
Postat av: saraaaa

skitfin!! :D

2012-06-25 @ 22:52:00
Postat av: Sandberg

Blev super fint verkligen!
Hittade oxå till slut en wallsticker, oxå ett träd med lite fåglar och ekorrar i som går i brunt och svart.

Svar: Har du satt upp det Sara? Var det stort? Tyckte ju det var ett större projekt än vad jag räknat med innan, men det blev ju faktiskt väldigt fint när det var klart. =)
Linnea Lindberg

2012-06-29 @ 11:17:42
Postat av: Sandberg

Har inte hunnit satt upp den än, men kan tänka mig att det kommer ta några timmar. :)
D

2012-07-05 @ 22:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0