Tillbaka till trevligheterna!

Lustigt hur jag kan uppröra och engagera så många okända med min tydligen extremt avvikande åsikt. Har inte haft så här många kommentarer på ett inlägg sen jag frågade er läsare huruvida barnvagn var ett måste eller inte. Läsarantalet igår steg upp till över 800 och jag undrar vad som krävs att skriva för att nå 1000... En heroinspruta i skinkan?

För tydligen räcker det inte med att bara försöka skilja sig lite från de otroligt tråkiga vanliga gravidbloggarna som är gäspande bleka i sin jag-älskar-när-ungen-sparkar-sönder-mina-revben-det-är-så-mysigt-och-jag-har-den-perfekta-graviditeten-utan-symptom-och-allt-är-MYSPYS-och-jag-framstår-som-jag-är-den-enda-i-världen-som-är-gravid snacket genom att föra in lite sanning, stake, eventuella kontroversiella åsikter och lite humor med glimten i ögat.

Och ni som läser min blogg regelbundet förstår det och accepterar och det är skitkul! Fortsätt häng kvar för nu återgår bloggen till det den var för två dagar sedan, en trevlig plats. Med undantaget för eventuella upprördheter i det dolda som hålls utanför det här forumet. Jag ( och ni stammisar ) har ju en slutspurt att fokusera på, en förlossning att förbereda mig för med tips och råd från er som redan har gått igenom det mäktiga i just det.

Nu till dagens tips:
Om ni vill se en något igenkännande eller kanske framförallt stereotypt och fördomsfullt när det kommer till förlossningar men som ändå kommer få er att skratta så se den brittiska humorserien "Peep show".

Precis min typ av humor och episoden om förlossningen är bara så bra! Ladda hem hela serien men avsnitten om sjukhusvistelser är under säsong 6 och episod "Das boot" samt säsong 7 episod "St Hospital".

Något att stanna i soffan en lördags kväll för!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0