Två "nestingproblems" lösta!

Bor man i hus i England råkar man oftast ut för två problem någon gång i livet. Det ena är spindlar. Och nu snackar vi inte de långbenta sakerna som bor i våra träväggar hemma i Sverige utan enorma, feta, svarta saker med tjocka ben som är skitsnabba! De parar sig under sommaren och mot sensommaren/höstkanten så invaderar de skrymslen och vrår, säng som i skor!

Vad som sägs hjälpa är kastanjenötter, så när sommaren börjar närma sig sitt slut så ska jag ta med mig ungen i vagnen och gå och palla lite nötter från kastanjeträden en bit här ifrån. För J kommer INTE plocka bort en spindel från bebis huvud om det skulle råks på att vara någon där, det är ett som är säkert.

Det andra problemet är fuktskador/mögel i badrummet. Det är det som är det sämsta med de här jäkla stenhusen. Det blir liksom ingen ventilation. Det är antingen skitkallt eller skitvarmt inne. Jag har märkt att det har börjat smyga sig på. Fläckar av mögel på väggar/tak i badrummet. Och jag har varit lite bekymrad över det eftersom jag inte vill utsätta bebis för något sånt då det kan vara farligt att andas in. Men Google hjälpte mig ännu en gång med tipset att alltid ha fönstret öppet på toaletten och att spraya möglet med en blandning av klorin och vatten. Och det har funkat! Fläckarna har börjat dragit sig tillbaka och skrubbar man med denna lösningen så försvinner mycket mitt framför näsan på en.

Så! Två irriterande problem ska vara lösta tills bebis kommer så jag kan tänka på annat. Som tex bajsfärger och dess olika betydelser....


Kommentarer
Postat av: mami

Ja de e inte bra med möööögel jööö

bra att Goooogel finns :)

o spindeln ja dom kan ja ta bort när ja e där as luggere...



så ni kan få koncentera er på bajsets betydelse

hahahahahahahaha

2012-06-11 @ 15:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0