19 kids and counting....

Ledigheten börjar anta en något rutinliknande form. Det positiva är att jag sover lite längre nu och inte vaknar kl 05 och kan inte somna om, vilket är bra eftersom det inte är lika skönt att sova längre. När jag vaknar på morgonen känner jag att jag är stel i bäckenet och har utvecklat en speciell teknik för att ta mig ur sängen så smidigt som möjligt.

Efter att ha legat och dragit mig i sängen ett tag med min Ipad och kollat alla möjliga SVENSKA program på kanalernas appar så kliver jag upp, städar ihop lite i köket, äter frukost och sätter mig i soffan med min laptop, mobilen OCH Ipaden. ( Ja jag behöver alla! ) och tittar på bla ett program som heter "19 kids and counting".

"19 kids and counting" handlar om en familj med 19 barn. Mamman Michelle har fött alla 19 barnen på naturlig väg förutom den senaste flickan som var tvungen att förlösas i V 25 då mamman hade ett för högt blodtryck som vägrade gå ner. De är superkristna och allt ser helt perfekt ut så det känns inte helt verklighetstroligt men jag tittar ändå och förundras.

Jag har tankar som:
1. Hur ser mammans bröst ut egentligen? ( Hon spenderar 6-8 timmar om dagen med att pumpa ut bröstmjölk som hon sedan fryser ner. Hon har en egen separat frysbox full med BARA flaskor med mjölk )
2. Hon måste alltså ha varit gravid konstant i princip i 30 år...... jag skulle hellre klösa ut mina egna ögon med Kissies nya kloformade naglar.
3. Mamman och pappan måste vara lite halvt sexberoende. Superkristna nymfomaner. Jag menar, jo hon kanske bara behöver lukta på batongen där nere för att ett ägg ska börja gro, men ändå. De måste ju ändå göra det på en regelbunden basis. Och med 19 barn runt omkring sig och 30 år av ett läkande underliv känns det som att sexlusten kanske inte är på topp.
4. Det kan kan kan inte vara så där enkelt att ha 19 barn som det verkar på TV. Alla ungar är änglar och gör precis som föräldrarna eller de större syskonen säger, de skriker aldrig, de bråkar aldrig, de gråter aldrig, det är inga problem med mat, sömn eller uppfostran över huvudtaget. ( De har bla en högtalartelefon i huset där de nor i, som är en omgjord kyrka, som de ropar i när det typ är dags för middag. Då kommer alla barnen rusande i ett enda lyckligt glädjerus. Alla är hela och rena och söta och fina och väluppfostrade och sätter sig vid det presidentlånga bordet och äter fint utan att spilla, efter att de har bett bordsbön. Amen.. suck....
5. Fattar hur många barnbarn de kommer få! ( De har ett redan, som är äldre än deras egna yngsta barn )
6. Hur har de råd? Deras hus är skitsnyggt! Och deras bilar! Och de skickade sina barn på en semester till El Salvador i ett avsnitt.
8. Hur lång tid tar det att bli klar på morgonen om alla ska duscha, klä på sig, borsta tänderna, äta frukost osv? ( I dagens avsnitt hade de en familj på besök som hade 17 barn dom själva. Så de var tvungen att sätta upp ett duschschema som startade på eftermiddagen dagen före för att alla skulle hinna duscha innan kyrkobesöket dagen efter.. )
9. Har de något privatliv? De kan ju omöjligt ha det. Och hur deprimerande är inte det? Med människor som avslutar sitt egna liv och sitt egna jag och bara dedikerar hela sig själv och sitt liv åt sina barn utan att aldrig göra något för sig själv?
10. Gud, de måste verkligen älska barn.






Kommentarer
Postat av: Sandra Sj

Jag säger bara: VAD ÄR SYFTET?!



Jag fick tjaaaata till mig ett andra barn med Ketil (jag kunde inte se Jenna växa upp utan syskon). Han skulle aldrig i sitt liv välja ett tredje barn och det skulle väl jag kanske inte heller... Hade jag levt med någon som ville ha ett fotbollslag hade jag nog kunnat tänka mig tre... men 19?!?!?!



Jag håller med dig på samtliga tankar. Det enda jag kan tänka mig ett litet svar på är ekonomin. Dom måste ju få in galet mycket i barnbidrag, hahaha!



Nej tacka vet jag en liten "normal" familje (om ordet normal existerar).



kramkram

2012-06-13 @ 07:19:10
URL: http://sandrasjunnesson.blogg.se/
Postat av: Sandra Sj

Jag säger bara: VAD ÄR SYFTET?!



Jag fick tjaaaata till mig ett andra barn med Ketil (jag kunde inte se Jenna växa upp utan syskon). Han skulle aldrig i sitt liv välja ett tredje barn och det skulle väl jag kanske inte heller... Hade jag levt med någon som ville ha ett fotbollslag hade jag nog kunnat tänka mig tre... men 19?!?!?!



Jag håller med dig på samtliga tankar. Det enda jag kan tänka mig ett litet svar på är ekonomin. Dom måste ju få in galet mycket i barnbidrag, hahaha!



Nej tacka vet jag en liten "normal" familje (om ordet normal existerar).



kramkram

2012-06-13 @ 07:19:11
URL: http://sandrasjunnesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0