Vändningsförsök för Dummies 1.0

Mitt obligatoriska morgoninlägg uteblev idag eftersom blogg.se gör om sin sida och mobilappen funkar inte över huvudtaget. Tror nya sidan blir bra dock, med lite nya smidigare funktioner. 

På tal om funktioner så fick jag ett tips av en annan gravid ang vändningsförsök man kan prova själv om inte bebis vill vända sig, och det gav mersmak så jag frågade vår allsmäktige fader Google och han svarade såhär:

1. Tryck på utsidan av lilltån, hårt och länge. Det stimulerar livmodern och sägs hjälpa barnet att vända sig.
- Ok, jag ska bara sätta mig i en Kinesisk elitgymnasts stretch-position så jag når ner till tån sen ska DEN LILLE TÅN ( bör läsas med dansk uttal för bästa effekt ) få sig en rejäl omgång, det ska gudarna veta!

2. Ligg ihopkrupen på alla fyra med rumpan högt upp i luften och axlar och huvud ner mot sängen/golvet, så att magen liksom lutar upp och ner. Då har bebisen mycket utrymme att vända sig.
- Jaha ni menar så som man ligger om man vill försöka vara lite extra porrig när man blir påsatt bakifrån? Ja då är jag med! 

3. Sätt dig ner och känn hur du riktigt tar kontakt med barnet. Antingen genom att prata med den, eller tänka till den. Och förklara att nu är det faktiskt dags för den lilla att vända sig i magen så att du kan föda den som du vill. 
- Been There, done that. funkade inte. Den där mediala hippie-stilen är inte min cup of Tea. Och jag dricker inte ens te. 


I morgon frågar jag Siri på telefonen och ser vad han säger. 1000 spänn på att svaret blir: I'm sorry Linnea, businesses can only be found in the united states". Dom har tamejtusan allt där borta i det där landet.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0