Barn ÄR kostsamma...

Jag kanske ska tänka till två gånger innan tag reser efter V 26 ändå.

Läser i tidningen idag om ett australiensiskt par som var på semester i Canada när hon födde deras dotter i V 26. 14 veckor tidigt!
Reseförsäkringar täcker inte födsel och detta har kostat paret sammanlagt 1 miljon dollar för sjukvården de behövde under 90 dagar. Varje dag kostade dem ca 55 000 svenska kronor för att de kanadensiska läkarna skulle vårda för deras för tidigt födda dotter.

Om föräldrarna nu börjar betala av sjukhusräkningen, och de betalar en nätt summa av 2000 kr i månaden så kommer det ta dem 278 år att betala av det.

Någon som vill komma till mig istället? Känns som jag kommer billigare undan med att bjuda mina vänner på boende, mat och upplevelser här.


Kommentarer
Postat av: Ida B

Haha! Jag ska åka till Mallorca när jag är i v. 30. Jävligt svårt att hitta någon resefösäkring som täcker efter v. 28 men vi hittade en tillslut. Så du kan resa om du vill :)

2012-03-18 @ 14:31:54
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn

Dagens bloggtips är uppe på bloggen. KOlla om det blev nu, om inte så hoppas jag förstås att du anmäler dig (i samma inlägg) till morgondagens tips! 2000 unika hungriga läsare väntar givetvis på ett nytt tips! ;)

2012-03-18 @ 21:04:23
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0