Blås i pipan, det är halvtid för fan!

Applåder och hurrarop! Fyrverkerier och majbrasor! Lellelii har gått in i halvtid! 4,5 månader utan nikotin, alkohol, sena nätter och flottig söndagsmat. En klapp på axeln ska jag ha!

En sammanfattning av 20 veckor som gravid..

Blev påsatt 19 november - förmodligen ett tacksamhetsknull för att jag fick en IPhone 4S. ( vilket jag inte alls fick när jag tänker på det så här i efterhand. Jag betalade ju för den själv! )

Någon gång i slutet av november början på december hade jag stora funderingar över vad som var fel med min kissblåsa. Chansade på urinvägsinfektion men tyckte inte symptomen stämde, vem kissar ofta och mycket när man har urinvägsinfektion? 5 december var det mensdax, men jag var torr som en torkad ros där nere. 7 dec köpte jag ett gravtest lite på skoj, kissade på den berömda stickan och fick veta att baby Bab var 3 veckor gammal och livet mitt ställdes på högkant.

J var nere i köket när jag kom ner, stum som en katt med en dröjande kisslukt med mig. Sen visade jag upp stickan och grät i en timme. Ringde till Sara för att få tröst och råd och stöd.

3 dagar senare slutade jag helt att röka, samtidigt som det sjönk in vad som hade hänt. 3 veckor senare tror jag vi hade bestämt oss för att bli föräldrar.

Då började också graviditeten på riktigt kan man säga. De nästkommande 10 veckorna var mest en halvdålig mardröm. Blev illamående varje gång jag åkte bil eller buss, mådde illa på jobbet, tappade aptiten, vissa dagar åt jag inget alls, andra dagar åt jag två äpplen. Tappade orken, energin och humöret på grund av detta och jobbet var en ren plåga. På köpet fick jag den där påstådda urinvägsinfektionen plus en svampinfektion som fan kliades värre än vattkoppor!

Sen kom en brytningspunkt i och med att jag åkte hem till Sverige i v 14. Jag åt! Jag mådde inte lika illa och jag fick vila upp mig från jobb och fick mer energi. Tillbaka i England så höll det mesta av det där i sig även om aptiten sjönk lite igen. Vi gick på UL och fick se mästerverket och blev emotionella, vi köpte våra första kläder till den lille och vi pratade namn och inredning av bebisrum.

Men från v 18 och tills idag är allt på topp! Jag är hungrig hela tiden även om jag blir mätt av ingenting, jag har mer energi även fast jobbet är mer krävande nu då jag drabbas av lite ligamentvärk nu och då. Magen växer sakta men säkert och nu väntar jag på sparkar och har inte gått upp ett enda kilo sen UL för 5 veckor sedan.


Kommentarer
Postat av: mami

Du får trycka på maggen så bebisen vaknar o börjar röra på sig..:)

Ibland kanske det är bra med tacksamhetsknull,de vart både en Iphone samt en bebis :)

Fast du betala själv....ja asså mobben puss

2012-03-13 @ 09:48:07
Postat av: Åsa

Min bebis!!!!!! <3

2012-03-13 @ 17:38:16
URL: http://missosd.blogg.se/
Postat av: Carro Lagergren

Ååå vad mysigt det låter! Du skriver så roligt och jag hör din röst när jag läser det. :) Skönt att du mår bra!

Jag är då glad för er skull!

Kram Carro

2012-03-17 @ 14:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0